کد خبر: ۲۱۲۶۰۸
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
0
سوانح هوایی، چه بزرگ و چه کوچک، همواره اجتناب‌ناپذیر هستند. سال 2016 میلادی که در حال سپری کردن روزهای پایانی آن هستیم نیز از این سوانح مستثنی نبوده است.
پول‌نیوز - "تمام 92 سرنشین هواپیمای نظامی روسیه در حادثه سقوط هواپیما به دریای‌سیاه در روز یکشنبه جان باختند." این آخرین خبر از مرگ‌بارترین سوانح هوایی در سال 2016 بود، خبری که این روزها در تمام‌ رسانه‌های آنلاین و مطبوعاتی بازتاب‌های بسیاری داشت.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی، یک‌هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده است که بین 50 تا 70 سانحه آن مرگبار بوده‌اند. در 38 سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست داده‌اند.

سقوط هواپیمای ایرباس «300» در پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر، به‌وسیله ناو جنگی وینسنس آمریکا در خلیج‌فارس، هشتمین حادثه هواپیمایی در دنیا از لحاظ تعداد مسافران کشته‌شده است که تمام ۲۹۰ سرنشین آن جان باختند. سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته، بزرگ‌ترین سانحه هوایی جهان بین سال ‌ای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بوده است.

این توضیحات مقدمه‌ای بود تا بدانید سوانح هوایی، چه بزرگ و چه کوچک، همواره اجتناب‌ناپذیر هستند. سال 2016 میلادی که در حال سپری کردن روزهای پایانی آن هستیم نیز از این سوانح مستثنی نبوده است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر سوانح رخ‌داده در سال پرفراز و نشیبی که پشت سر گذاشته‌ایم.

 سانحه شرکت هواپیمایی تارا ایر
تاریخ: 24 فوریه، شماره پرواز: 193

یک فروند هواپیمای «DHC-6 Twin Otter» پس از برخورد با توفانی در نپال، با از دست رفتن کنترل هواپیما دچار سانحه شد و در آن تمام 23 مسافر این هواپیما جان باختند.

 سانحه شرکت هواپیمایی ایر‌کاستامانداپ
تاریخ: 26 فوریه، شماره پرواز: نامشخص

هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ایر‌کاستامانداپ، پس از تلاش‌های بسیار برای فرود اضطراری، سرانجام سقوط کرد که منجر به زخمی شدن 15 مسافر و دو تن از خدمه پرواز شد.

سانحه شرکت هواپیمایی تُرو ایویِیشِن
تاریخ: 9 مارس، شماره پرواز: نامشخص

یک فروند هواپیمای باری «Antonov AN-26»، لحظاتی پس از برخاست از بازاری در بنگلادش دچار سانحه شد. در این سانحه دو خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند.

سانحه شرکت هواپیمایی فلای دوبی
تاریخ: 19 مارس، شماره پرواز: 98

یک فروند «بوئینگ 737»، پس از تلاش برای فرود در وضعیت آشفته آب‌و‌هوایی شهر روستوف روسیه، سقوط کرد و این سانحه منجر به کشته شدن تمام 62 سرنشین این سانحه شد.

سانحه شرکت هواپیمایی سان‌بِرد
تاریخ: 13 آوریل، شماره پرواز: نامشخص

در تاریخ 13 آوریل سال جاری میلادی، هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی سان‌بِرد که قصد فرود در باند فرودگاه کیونگا در گینه‌نو را داشت، در فاصله اندکی از باند سقوط کرد تا هر 12 سرنشین این هواپیما به کام مرگ فرو روند.

سانحه خطوط هوایی سیلک‌وی
تاریخ: 18 مه، شماره پرواز: نامشخص

یک فروند هواپیمای باری «Antonov An-12» پس از کار افتادن موتور سقوط کرد که این سانحه موجب کشته شدن 11 خدمه و زخمی شدن 2 تن دیگر شد.

سانحه خطوط هوایی اجیپت‌ایر
تاریخ: 19 مه، شماره پرواز: 804

یک فروند ایرباس 320 در دریای مدیترانه سقوط می‌کند که در این سانحه تمام 56 مسافر و 10 خدمه این پرواز کشته شدند. بررسی‌کنندگان این سانحه از یافتن اثر مواد‌منفجره در اجساد مسافران خبر داده‌اند.

سانحه خطوط هوایی لامیا ایرلاینز
تاریخ: 28 نوامبر، شماره پرواز: 2933

یک فروند هواپیمای «Avro RJ85» که حامل بازیکنان تیم فوتبال برزیلی چاپه‌کوئینزه بود، در کلمبیا سقوط کرد. از 77 مسافر و خدمه این هواپیما تنها 6 نفر ( 2 خدمه، 4 بازیکن و یک خبرنگار) جان سالم به‌در بردند. بقیه 71 مسافر این هواپیما جان خود را از دست دادند.

سانحه خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان
تاریخ: 7 دسامبر، شماره پرواز: 661

یک فروند هواپیمای «ATR-42-500» در مسیر چترال به اسلام‌آباد دچار سانحه شد. تمام 42 مسافر این هواپیما و 6 خدمه آن در این سانحه کشته شدند. جنید جمشید، خواننده معروف پاکستانی که با خانواده‌اش در این پرواز حضور داشت، در این سانحه جان خود را از دست داد.

سانحه خطوط هوایی ایروسوکِر
تاریخ: 20 دسامبر، شماره پرواز: 4544

یک فروند «بوئینگ 727» پس از لغو پرواز به مقصد بوگوتا - کلمبیا دچار سانحه شد. از 6 خدمه این پرواز تنها یک‌نفر جان سالم به در برد.

سانحه شرکت هواپیمایی وِست‌ایر
تاریخ: 8 ژانویه، شماره پرواز: 294

یک فروند هواپیمای «CRJ200» ساخت شرکت بمباردیه در نزدیکی شهر آکایِر، واقع در کشور سوئد، دچار سانحه شد. در این حادثه 2 نفر از خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.

برچسب ها: حوادث هوایی ، سال 2016
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: