دارایی‌های خارجی به 5 هزار و 673 هزار میلیارد ریال رسیدپول‌نیوز - بر اساس اعلام بانک مرکزی، میزان دارایی‌های خارجی کشور در آبانماه سال جاری به ۵ هزار و ۶۷۳.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.بدهی بخش دولتی نیز ۲۰۹۰ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی در پایان نه ماه ابتدای امسال نشانگر آن است که میزان دارایی‌های خارجی در آبانماه به ۵ هزار و ۶۷۳.۵ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۰.۲ درصد رشد و نسبت به اسفندماه سال ۹۴ نیز ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، بدهی بخش دولتی نیز در این مدت به دو هزار و ۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۶.۸ درصد و نسبت به اسفندماه همین سال ۲۰.۲ درصد رشد داشته؛  در این میان سهم دولت یک هزار و ۷۸۶.۸ هزار میلیارد ریال و سهم شرکتها و موسسات دولتی نیز ۳۰۳ هزار، هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

در این میان، بدهی بخش غیردولتی هشت هزار و ۵۷۲.۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۲۷.۲ درصد و نسبت به اسفندماه سال ۹۴ نیز ۱۶.۴ درصد رشد داشته است.

بر این اساس،  وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی به ۵۹۱.۲ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به آبان سال گذشته ۵.۹ درصد و نسبت به اسفندماه همین سال ۷ درصد کاهش داشته است.

میزان حساب سرمایه ۸۵۱ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به آبان ماه سال ۹۴ معادل ۸.۸ درصد و نسبت به اسفندماه سال گذشته نیز ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: