May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۴۷۵۳
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
0
پول‌نیوز - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند بارش باران و برف کشور در روزهای آینده را تشریح کرد و از شروع بارش باران در نوار غربی کشور از روز آینده خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: یک سامانه بارشی از اوایل یکشنبه ۲۶ دی با بارش پراکنده برف در غرب کشور آغاز می‌شود و بتدریج شدت و گستره آن افزایش می‌یابد. بعداز ظهر یکشنبه مناطق غرب، ارتفاعات زاگرس، برخی مناطق شمال غرب و  دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش برف و در نواحی جنوب غرب کشور با بارش باران و برف همراه خواهد شد.

وی افزود: با حرکت این سامانه به سمت شرق در اواخر یکشنبه از شدت بارش در غرب کشور کاسته می‌شود.  همچنین این سامانه روز دوشنبه ۲۷ دی، تضعیف شده و  بارش برف عمدتاً محدود به البرز شرقی و بارش برف و باران خفیف در برخی مناطق شرق کشور خواهد شد.

احتمال اختلال در تردد جاده‌ای

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به استان‌های درگیر بارش باران و برف طی روز یکشنبه اشاره کرد و گفت: در روز یکشنبه ۲۶ دی، بارش برف در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین و در اواخر وقت ارتفاعات استان البرز و ارتفاعات تهران پیش‌بینی می‌شود.  همچنین صبح روز دوشنبه ۲۷ دی، بارش خفیف برف در ارتفاعات تهران، غرب سمنان و مناطق مرکزی خراسان رضوی و بارش باران و برف خفیف در جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی رخ خواهد داد، بنابراین توصیه می‌شود در جاده‌های کوهستانی استان‌های  پیش گفته تمهیدات لازم جهت جلوگیری از اختلال در تردد جاده‌ای بکار گرفته شود.

وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، بارش باران تا اوایل بعدازظهر شنبه ۲۵ دی، در استان‌های حاشیه دریای خزر ادامه می‌یابد و سپس از سمت غرب دریا از میزان بارش و ابرناکی کاسته خواهد شد.وی افزود: علاوه بر این در این روز در بخش‌هایی از شرق، بارش پراکنده باران یا برف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نسبتا شدید نیز در شرق و جنوب شرق برقرار خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۲۶ دی،  ابرناکی در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد و بارش پراکنده در غرب شروع می‌شود، افزود: به تدریج بارش پراکنده در نیمه غربی کشور به جز نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد. همچنین از اواخر وقت یکشنبه بارش از سمت نوار غربی کشور کاسته شده و عمدتا در مناطق مرکزی و در روز دوشنبه ۲۷ دی، در مرکز و برخی مناطق نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، خلیج فارس و دریای عمان روز شنبه ۲۵ دی، به سبب وزش باد شدید طوفانی خواهد بود.

پیش‌بینی بارش پراکنده در تهران

وی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۶ دی، نیمه ابری، به تدریج ابری، در اواخر وقت بارش پراکنده  با بیشینه و کمینه دمای ۷ و صفر درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۲۷ دی، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیبشینه و کمینه دمای ۷ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: