پولنیوز -در حال حاضر بسیاری از سوپرمارکتها، خصوصا در شهر تهران، به صورت تلفنی سفارشهای مشتریان خود را دریافت و به رایگان تحویل میدهند. اما تصور کنید که این فرآیند سفارشگیری چقدر ساده تر میشد اگر:
مشتری تمام اقلام موجود در فروشگاه را به همراه قیمت و تصویر آن روی صفحه نمایش موبایل یا کامپیوتر خود مشاهده میکرد، سبد خرید خود را با چند کلیک ساده چیده و شیوه پرداخت مورد نظر خود را انتخاب می نمود .سپس نشانی خود را روی نقشه مشخص کرده و سفارش را برای فروشگاه ارسال میکرد.
بدین ترتیب فروشگاه از ثبت دستی سفارشات بی نیاز شده و مشتری نیز به راحتی در منزل و با فراغ بال، فرصت کافی برای جستجو در میان هزاران قلم از اقلام فروشگاه را داراست .
کارآفرینان خلاق ایرانی، با راه اندازی سامانه بیار این تصور را محقق کردهاند .
با مراجعه به آدرس
ibiar.com و یا نصب اپلیکیشن ibiar بر روی تبلت یا تلفن همراه، مشتریان قادر خواهند بود تمامی
اقلام سوپرمارکتی را به همراه تصویر، قیمت و جزییات بر روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده نموده و سبد خرید مطلوب خود را بچینند. پس از ثبت نشانی ،لیست نزدیک ترین فروشگاه های عضو بیار برای مشتری به نمایش درآمده تا فروشگاه دلخواه خود را از میان آنها انتخاب نماید.
فروشگاه از طریق صندوق فروشگاهی، تبلت، تلفن همراه یا کامپیوتری که اپلیکیشن مدیریت فروشگاه بـیـار روی آن نصب شده، از سفارش مذکور و لیست اقلام آن مطلع میگردد، نسبت به رد یا تایید آن اقدام نموده و با توجه به موجودی خود، قادر است برای اقلام ناموجود، کالای جایگزین پیشنهاد دهد. پس از تایید مشتری فروشگاه سفارش را به آدرسی که روی نقشه مشخص شده ارسال مینماید.
با این رویکرد جدید فروشگاه
- ضمن حفظ مشتریان فعلی، تعداد زیادی مشتری جدید آنلاین پیدا میکند .
- از ثبت دستی سفارشهای تلفنی بی نیاز میشود .
- در صورت جابجایی محل کسب، نگران از دست دادن مشتریان ثابت خود نخواهد بود.
- با ارائه تخفیف بر روی اقلام دلخواه ،قادر به جذب مشتریان بیشتر خواهد بود.
-
بـیـار به فروشگاه کمک میکند تا ذائقه افراد محدوده را بهتر شناخته، موجودی انبار خود را بهتر
مدیریت کرده و از خرید کالای بیش از نیاز پرهیز کند .
- از آنجایی که مشتریان آنلاین درمنزل یا محل کار خود با آسودگی و فراغ بال فرصت کافی برای مشاهده تمام اقلام فروشگاه را دارند، در مقایسه با مشتریان حضوری رغبت بیشتری برای خرید خواهند داشت .