پول‌نیوز - مهندس مرضیه شاهدایی‌ معاون وزير و مديرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، ضمن ابراز خرسندي ‌از ظرفیت های موجود در پژوهشگاه، به ارزش افزوده بالای محصولات و دستاوردهای صنعت پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: توانمندی های پژوهشگاه می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک در زنجیره گسترده فعالیت های این صنعت باشد.

مهندس شاهدايي در این زمینه افزود، "در صدد بهره گیری از توان و پتانسيل موجود در پژوهشگاه در جهت رفع نيازهاي پتروشيمي و توسعه دانش و تكنولوژي هستیم" و تاکید کرد، "ارتباط و پيوند بين پژوهش و فناوري شركت پتروشيمي و پژوهشگاه صنعت نفت ما را به هدف خلق ارزش افزوده  و استفاده حداكثري از توان داخل، نزديك تر مي نمايد.

ايشان پس از بازديد از دستاوردهاي صنايع پايين دستي و محيط زيست پژوهشگاه، روش مناسب در حل مسايل و مشكلات صنعت پتروشيمي را استفاده از دانش و فناوری بدست آمده در مراكز پژوهشی عنوان کرد و گفت: موضوعاتي مانند انتشار گازهاي گلخانه اي، از مسائل اساسي در صنعت نفت و پتروشيمي کشور هستند كه پژوهش هاي اين مركز در همکاری با صنایع پتروشیمی مي تواند زمینه های ايجاد ظرفيت هاي جديد تحقيقاتي در اين زمينه را فراهم آورد.

همچنين ايشان با اشاره به فناوري كاتاليست هاي توليد شده در اين مركز ،‌كاتاليست اكسيد اتيلن را يكي از موارد جالب توجه كه مي تواند به مرحله تجاري سازي برسد عنوان كرد.

اين مقام مسئول تعهد شركت هاي اصلي در رفع نيازهاي صنعتي خود از طريق شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار دارد و افزود : فناوري هاي كسب شده در پژوهشگاه در زمينه نانو و کاتالیست که دارای و جوه اشتراك مناسبي با صنعت پتروشيمي در استفاده از اين فناوری ها هستند، می توانند زمینه ساز سرمایه گذاری و تعریف طرح های موفق در آینده باشند.

خاطر نشان می شود در این بازدید، تفاهم نامه 5 ساله به منظور توسعه همکاریهای متقابل در حوزه صنایع پایین دستی و انرژی و محیط زیست پژوهشگاه باشرکت ملی صنایع پتروشیمی منعقد گردید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: