May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۲۶۴
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
0
وی با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن در سالهای اخیر موجب شده تا فروش دارایی های تملیکی و نیز دارایی های مازاد بانکها با مشکل مواجه شود افزود: چالش دیگر نظام بانکی عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی و افزایش مطالبات معوق است، این امر ما را مجبور به استفاده از منابع بانک مرکزی می کند .
مدیرعامل بانک تجارت: توسعه خدمات ارزی با توافق برجام
پول‌نیوز - مدیرعامل بانک تجارت حصول توافق هسته ای را فرصتی برای توسعه خدمات ارزی بانکها عنوان کرد .

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید گفت: بانکها دچار چالش‌های ساختاری هستند و یکی از مهمترین این چالش ها، چگونگی افزایش سرمایه است.

وی افزود: یکی از روشهای متداول سالهای گذشته برای افزایش سرمایه بانکها، تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است، در حالی که این روش منجر به درآمد زایی و افزایش توان تسهیلات دهی بانکها نمی شود . 

وی با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن در سالهای اخیر موجب شده تا فروش دارایی های تملیکی و نیز دارایی های مازاد بانکها با مشکل مواجه شود افزود: چالش دیگر نظام بانکی عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی و افزایش مطالبات معوق است، این امر ما را مجبور به استفاده از منابع بانک مرکزی  می کند .

وی با اشاره به مشکل پرداخت بدهی بانکها از سوی دولت گفت: یکی از راه حل های مناسب برای چالش منابع مالی بانک ها، از سرگیری و تسریع  ارتباطات بین المللی با بانکهای دنیا است.

این در حالی است که در گذشته با استفاده از منابع فاینانس، بانک ها تنها ۱۵ درصد تامین مالی را به صورت نقد پرداخت می کردند و اثر تورمی هم ایجاد نمی کرد .

مدیرعامل بانک تجارت: توسعه خدمات ارزی با توافق برجام

وی همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت توافق هسته ای در تسهیل تبادلات مالی با بانکهای خارجی گفت: البته تمایل به استفاده از خدمات ارزی بانکها منوط به بهبود شرایط کلی اقتصاد کشور و افزایش رونق تولید و تجارت خارجی است .

گفتنی است همایش نظام بانکی و چالش های تولید روز سه شنبه پنجم بهمن ماه به میزبانی پژوهشده پولی و بانکی در محل موسسه عالی بانکداری ایران برگزار شد.

مدیرعامل بانک تجارت: توسعه خدمات ارزی با توافق برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: