کد خبر: ۲۱۶۷۳۷
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
0
طی 14 سال گذشته سازمان‌های ايراني 1300 بار از نزديك و توسط ارزيابان مرکز تعالي سازماني مورد ارزيابي قرار گرفته اند و نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود نظام‌هاي مديريتي آن‌ها شناسايي شده و بهبود يافته است.
نشست خبری چهاردهمین همایش تعالی سازمانی 9 بهمن ماه با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پو‌ل‌نیوز، در این نشست محمدعلی محمدی اظهار داشت: در چهاردهمین همایش تعالی سازمانی که در تاریخ 9 اسفندماه  امسال در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود، نتایج تلاش‌های یک‌ساله مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی در گسترش مفاهیم تعالی سازمانی در کشور ارائه می شود و از سازمان های سرآمد در حیطه تعالی و کیفیت تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزودد: یکی از اهداف جایزه ملی تعالی سازمانی، رقابت‌پذیری بین سازمان‌ها و بنگاه‌ها برای اثبات شایستگی آن‌هاست تا بتوانند در عرصه رقابت بین المللی حضور یابند و سهم کشور از اقتصاد جهانی را بگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: مبنای ارزیابی بنگاه‌ها الگوی تعالی سازمانی است که دربرگیرنده قابلیت های یک سازمان سرآمد است و در قالب معیارهای تعالی سازمانی به معرفی خصوصیات یک سازمان متعالی می‌پردازد و تاکنون 5 بار ویرایش شده است.

وی یادآورشد: فرایند ارزیابی هر بنگاه 6 تا 7 روز برای مطالعه اطلاعات و بازدید از محل طول می کشد و نتیجه آن ارتقای سطح آگاهی مدیران از قابلیت های بنگاه؛ مشخص کردن نقاط قابل بهبود بنگاه ها و ایجاد فرصتی برای بهبود فرایندها است.

محمدی تاکید کرد: اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی یک نماد است و اصالت با بهبود فرایندهای بنگاه است و از این منظر بزرگترین حسن ارزیابی، گزارش بازخوری است که به شرکت ها می دهیم و با توصیه هایی برای بهبود فرایندها همراه است.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد شرکت هایی که در فرایند جایزه شرکت کرده اند روز 9 اسفند اعلام می شود، افزود: رقابت پذیری، مدیریت و رهبری سازمان و توسعه منابع انسانی از ابعاد قابلیت های سازمان برای تعالی است.

در ادامه این نشست، مدیر مرکز تعالی سازمانی نیز اظهار داشت: همه سازمان‌ها و شركت‌هاي ايراني در قالب 5 بخش ساخت و توليد، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومي، در صورت انجام خودارزيابي بر اساس الگوي تعالي سازماني و به اجرا گذاردن برنامه‌های بهبود مي‌توانند متقاضي جايزه ملّي تعالي سازماني باشند.

مهدی اسماعیلی‌رخ افزود: در طی 14 سال گذشته سازمان های ايراني 1300 بار از نزديك و توسط ارزيابان خبره تعالي سازماني مورد ارزيابي قرار گرفته اند و نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود نظام‌هاي مديريتي آن‌ها شناسايي شده و بهبود يافته است و در امسال نيز 71 سازمان و شركت بزرگ و معتبر كشور متقاضی دریافت جايزه ملّي تعالي سازماني در سه سطح هستند.

وی ادامه داد: 15 شرکت برای سطح تندیس، 30 شرکت برای سطح تقدیرنامه و 26 شرکت برای سطح گواهی تعهد به تعالی متقاضی هستند.

مدیر مرکز تعالی سازمانی با اشاره به حضور 250 نفر از ارزیابان در فرایند جایزه تعالی سازمانی اظهار داشت: تیم‌های ارزیابی با بررسی گزارش‌های ارسالی و بازدید از محل شرکت که در مجموع حداقل 7 روز زمان می‌برد از نزدیک نظام‌های مدیریتی را مورد ارزیابی قرار داده و ضمن ارائه پیشنهادهای بهبود در رویکردهای مدیریتی، امتیازی بین 0 تا 1000 نیز به سازمان اختصاص می‌دهند که مبنای اعطای سطوح مختلف تعالی "تندیس‌ها"، "تقدیرنامه" و "گواهی‌نامه" است.

وی تاکید کرد: یکی از کارآمدترین رویکردها در تعمیق تعالی سازمانی، متناسب‌سازی مفاهیم و معیارهای تعالی سازمانی در حوزه‌های صنعتی مختلف شامل بخش‌های تولید، خدمات، آموزش، سلامت و بخش عمومی است. البته لازم است این تلاش‌ها هم‌راستا شوند و در استقرار ابزارهای تعالی سازمانی دقت لازم صورت پذیرد تا ضمن هم‌افزایی بیشتر بین ارزیابی در بخش های مختلف از آفت شکلی شدن حرکت‌ها نیز جلوگیری شود.

اسماعیلی‌رخ افزود: تعالی سازمانی نیز از اين طریق مي‌تواند به ارتقای کارایی، سياست‌گذاري‌هاي بهتر و تضمين كيفيت فرايندهاي تولید و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشورمان كمك کرده و دستيابي به اهداف كلان کشور و چشم‌انداز توسعه اقتصادی را تسهيل كند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: