کد خبر: ۲۱۷۴۷۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
0
براساس تحلیل آخرین داده‌های پیش‌یابی و هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش‌ها تا ظهر امروز در استان‌های گیلان، نیمه شرقی فارس، جنوب غربی کرمان و به تدریج در بعدازظهر در شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.
پول‌نیوز - روز آینده در اغلب مناطق کشور دمای هوا کاهش می‌یابد ضمن آنکه روز شنبه هوای سرد در نیمه شمالی کشور به ویژه شمال شرق ماندگار خواهد بود و در سایر مناطق کشور از سرمای هوا کاسته می‌شود.

براساس تحلیل آخرین داده‌های پیش‌یابی و هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش‌ها تا ظهر امروز در استان‌های گیلان، نیمه شرقی فارس، جنوب غربی کرمان و به تدریج در بعدازظهر در شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

از اواخر وقت امروز به تدریج در نیمه غربی کشور بارش‌ها قطع می‌شود و این سامانه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و بارش‌ها در این روز در نیمه شرقی خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت.

این سامانه اوایل وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و روز شنبه در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود.

تصاویر ماهواره‌ای بیانگر تشکیل توده گردوخاک در شرق عراق و نفوذ آن به بخش‌های از غرب و جنوب غرب کشور است که سبب کاهش دید و کیفیت هوا ظرف امروز و فردا در این مناطق خواهد شد.

در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به دلیل وزش باد شدید، مواج و طوفانی است که بیشترین ارتفاع موج در روز جمعه رخ می‌دهد؛ دریای خزر نیز پنج‌شنبه و جمعه مواج است.

فردا در اغلب مناطق کشور دمای هوا کاهش می‌یابد ضمن آنکه روز شنبه هوای سرد در نیمه شمالی کشور به ویژه شمال شرق ماندگار خواهد بود و در سایر مناطق کشور از سرمای هوا کاسته می‌شود.

روز جمعه بارش برف و کاهش دما سبب یخبندان و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور خواهد شد.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 5 و منفی 3 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر و ارومیه‌، ایلام و زنجان با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر، شهر کرد با کمینه دمای 19 درجه زیر صفر و کرمانشاه با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر سردرترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه 21 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفتم بهمن‌ماه امسال 64.8 میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 133.6 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 48.5 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

*‌ اخطاریه ویژه هواشناسی دریایی‌

براساس نقشه های پیش یابی امروز پنج شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 12 تا 17 متربرثانیه ارتفاع موج در خلیج فارس به‌ویژه در قسمت‌های شرقی و مرکزی آن به 2 تا 3 متر و در تنگه هرمز به 1.5 تا 2  متر می‌رسد.

‌روز جمعه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در قسمت‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس به 3 تا 4 متر و در تنگه هرمز به  2 تا دو و نیم  متر می‌رسد. 

به تدریج  روز شنبه از سرعت باد روی خلیج فارس کاسته شده و به حدود 10 تا 15 متر برثانیه خواهد رسید؛ ارتفاع موج در قسمت‌های شرقی و مرکزی آن در این روز بین یک و نیم تا 2 متر و در تنگه هرمز بین  1 تا یک و نیم متر می‌رسد.  

از روز پنج‌شنبه شب و طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به 2 تا 3 متر می‌رسد؛ روز جمعه بعدازظهر ارتفاع موج در مناطق شرقی و مرکزی دریا به 3 تا 4 متر می‌رسد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: