April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۵۹۲
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
0
عبادی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش گفت: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.
پول‌نیوز - معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بین سال های 1384 تا 1392 ارزش قاچاق کالا در ایران از 6 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار رسید.

«سیدمحمدرضا عبادی» افزود: نظرسنجی های مردمی نشان می دهد فقط ٤٠ درصد مردم بر این باورند که مبارزه با قاچاق کالا جدی است. 

وی ادامه داد: همچنین ٤٣ درصد مردم، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی نمی دانند و متاسفانه دستگاه های عضو ستاد نیز این باور را ندارند. 

به گفته وی، این نظرسنجی در ١٧ استان مرکزی و سه استان مرزی انجام شد. 

عبادی گفت: متاسفانه حتی در کانون های فرهنگی مسجدها نیز دید خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا وجود نداشت. 

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره بروز پدیده «دام اجتماعی» گفت: این پدیده زمانی رخ می دهد که افراد رفتار و عمل خود را در جامعه موثر نمی دانند. 

عبادی ادامه داد: برای نمونه در آغاز دولت یازدهم پیش بینی می شد دستکم ١٠ میلیون نفر از گرفتن یارانه انصراف دهند اما این میزان فقط 2 میلیون نفر را شامل شد. 

وی یادآوری کرد: تبلیغات در هر عرصه ای باید هوشمندانه صورت گیرد و کار تبلیغی هم پیچیده و هم دشوار است. رهبر معظم انقلاب نیز در امر مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز به تبلیغات هوشمندانه تاکید داشتند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش گفت: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.

قاسم خورشیدی اعلام کرد سامانه الکترونیکی در مبادی و خروجی مرزها برای شناسایی مبارزه کالاهای قاچاق ایجاد شده است و افزود: با تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانند دستگاه های اطلاعاتی، انتظامی و گمرک، میزان کشف قاچاق کالا در 9 ماه امسال به 80 هزار میلیارد ریال رسید که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، میزان کنونی قاچاق کالا را 15میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق 100 هزار فرصت شغلی را از بین می برد. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: قاچاق کالا ، دولت نهم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: