کد خبر: ۲۱۸۰۹۴
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
0
پول‌نیوز - جشن انقلاب با حضور رئيس کل، مديران و کارکنان سازمان امور مالياتي کشور در محل ستاد اين سازمان برگزار شد.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، «جشن انقلاب» به مناسب فرا رسيدن دهه فجر و سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، امروز دوشنبه 18 بهمن ماه در سالن شهيد مدرس وزارت امور اقتصادي و دارايي با حضور رئيس کل، مديران و کارکنان سازمان امور مالياتي کشور برگزار شد و سيد کامل تقوي نژاد، رئيس کل سازمان در بخشي از اين مراسم به ايراد سخنراني پيرامون ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني(ره)، بنيانگذار کبير انقلاب و و دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي در چهار دهه پس از انقلاب پرداخت.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد انقلاب اسلامي ايران نسبت به ديگر انقلاب هاي بزرگ جهان، خاطرنشان کرد: نام انقلاب اسلامي در صدر مهمترين وقايع و تحولات تاريخ معاصر جهان است و برجستگي هايي دارد که اين انقلاب را از ديگر خيزش ها و نهضت هاي اجتماعي و سياسي تفکيک مي کند.

وي با بيان اينکه انقلاب شکوهمند اسلامي به زعم بسياري از تاريخ پژوهان و سياستمداران برجسته جهان، يک حرکت تاريخ ساز در جهان بود که به رهبري حضرت امام خميني (ره) شکل گرفت، عنوان داشت: انقلاب ايران، يک انقلاب مذهبي و نوعي اعتراض به پيامدهاي انقلاب صنعتي و رنسانس در اروپا و استثمار توسط کشورهايي بود که روحيه امپرياليستي داشتند.

تقوي نژاد با بيان اينکه عامل دين و مذهب تا حدودي در شکل گيري انقلاب هاي بزرگ جهان موثر بود، گفت: تفاوت اين انقلاب ها با انقلاب اسلامي ايران آن بود که در انقلاب هاي مذکور، روحيه و منش سرمايه داري خود را با گرايش و برداشت ديني منطبق مي کرد و درحقيقت دين يک جنبه مادي و دنيوي از خود بروز مي داد که طبيعتا نمي توانست در مقابل سلطه قد علم کند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، در ادامه به پيوند رهبر اين انقلاب با بعد ديني انقلاب اشاره کرد و گفت: امام از روز نخست انقلاب، با هدف عدالت خواهي و آزادي خواهي که در نهاد و ضمير بشر است، وارد ميدان شد و اين تفکر را با عرفان ممزوج کرد و تا روز آخر، بدون واهمه و ترس و با قاطعيت و شجاعت در مقابل استکبار جهاني ايستاد.

تقوي نژاد اظهار داشت روحيه ساده زيستي و عارفانه امام بسيار خاص و منحصر به فرد بود، به طوريکه احساس ايشان در زماني که در زندان بود با زماني که به عنوان رهبر انقلاب پا به ايران گذاشت، هيچ تفاوتي نداشت.

وي اضافه کرد: امام زماني که با قاطعيت فرمود اگر استکبار در مقابل بايستد با تمام قوا در مقابل همه آنها خواهيم ايستاد، در حقيقت اين ايستادگي و شجاعت را به همه ارکان نظام سرايت داد و اين يکي از مهمترين پيام هاي امام به جامعه بود که هيچگاه فراموش نمي شود.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه مفاهيم و اصول و آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران، همه اصالت داشتند و مانند ديگر انقلاب هاي جهان عاريتي نبودند، تاکيد کرد: همين امر باعث شد تا جهشي در اين کشور بوجود بيايد که اکنون شاهديم هيچ قدرتي نمي تواند در مقابل مردم ايران بايستد؛ چرا که در مکتب امام، شهادت يک هدف و آرمان بزرگ محسوب مي شد.

وي در ادامه، تنها راه پيشرفت و تعالي نظام اسلامي را تاسي از رهنمودها و تحقق بخشيدن به آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي عنوان کرد و گفت: بين امام خميني (ره) و مردم يک پيوند عميق برقرار بود و مردم همواره به رهبرشان عشق مي ورزيدند و در طول 8 سالي که تمام دنيا با ايران مي جنگيدند، شاهد ايثارگري ها و فداکاري هاي بسيار فرزندان اين سرزمين بوديم که به فرمان رهبرشان لبيک مي گفتند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با ذکر اين مطلب که برقراري عدالت در جامعه، از مهمترين آرمان هاي بنيانگذار کبير انقلاب بود، گفت: عدالت نقطه اتکا و محور تمامي سياستگذاري ها و تصميم گيري هاي کشور است و به تبع آن، در سازمان امور مالياتي کشور نيز، تصميمات درون سازماني با هدف و رويکرد اجراي عدالت اخذ مي شوند و بدون توجه به جنسيت، جناح بندي ها و گرايش هاي سياسي و تنها با تکيه بر قواعد شايسته سالاري و تخصص و تعهدگرايي، مسير رشد و تعالي سازمان طي مي شود.

وي با بيان اينکه ماليات يک درآمد پاک و سالم است و براساس اسناد بالادستي کشور، درآمدهاي مالياتي بايد جايگزين درآمدهاي نفتي شود، خاطرنشان کرد: مهمترين آرمان ما، تحقق اهداف نظام مالياتي است و در اين مسير، توجه به موضوع شفافيت و سلامت نظام اداري بايد درکانون توجه و سرلوحه اقدامات سازماني قرار گيرد.

تقوي نژاد، با تاکيد بر اينکه مردم ولي نعمت ما هستند، گفت: وظيفه ما اين است که ذهنيت مردم را نسبت به دستگاه مالياتي عوض کنيم و مردم به اين دستگاه به عنوان يک سازمان پاسخگو و مردمي نگاه کنند.

وي مردم سالاري و دموکراسي را از اصول بنيادين کشورهاي توسعه يافته متکي به ماليات عنوان کرد و گفت: مردم حق دارند سوال کنند که پولي که مي دهند صرف چه چيزي مي شود چرا که ماليات را مردم پرداخت مي کنند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور قاطبه همکاران سازمان را کارکناني شرافتمند و سالم توصيف کرد و گفت: کارکنان اين سازمان جزو پرتلاش ترين کارکنان نظام اداري کشور هستند که با روحيه جهادي به کشور خدمت مي کنند.

وي با بيان اينکه بين سازمان امور مالياتي کشور و مردم آشتي وجود دارد، گفت: بايد همگي تلاش کنيم تا اين آشتي و تعامل عميق تر شود و مردم بايد بدانند که ضوابط و مقررات بر اين جامعه حاکم است و آنها نقش نخست و اساسي را در اداره اقتصادي کشور ايفا مي کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: