May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۸۵۲۱
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
0
وينگ كول، وزير گردشگري تايلند با اشاره به تفاهم نامه اي براي ارتقاي روابط گردشگري دو كشور گفت: مناسبات بين دو كشور بسيار با اهميت است و لازم است مناسبات بلندمدت باشد.
پول‌نیوز - در دیدار مشترک میان وزیر گردشگری تایلند و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران دو طرف بر افزایش همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری تاکید کردند.

به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته؛ مرتضی رحماني موحد در دیدار با خانم كوب كارن واتانا وينگ كول وزير گردشگري تايلند، گفت: در بحث گردشگري به كشورهايي كه سابقه فرهنگي غني و همكاري با ما را دارند توجه زیادی داريم و كاملا حرفه اي اهداف گردشگري را دنبال خواهيم كرد.

وی با بیان اینکه تايلند به روستا ها توجه ويژه اي دارد، اظهارکرد: تلاش هر دو كشور درراستای متوازن كردن سياست هاي گردشگري مشترك است.به گفته رحمانی موحد، بر اساس گزارش ها تعداد گردشگران ورودي به ايران از تايلند ۳۴ درصد افزايش داشته است.

همچنين رحماني موحد با اشاره به گردشگري غذا و ورزشي افزود: در بخش های گردشگری ورزشی می توانیم همکاری های خوبی با هم داشته باشیم، دیروز هم یک NGO با محور گردشگری ورزشی در ايران ایجاد کردیم. همچنين گردشگری غذا می تواند یکی از زمینه های همکاری بین دو کشور باشد.

تدوین تفاهمنامه همکاری ایران و تایلند در حوزه گردشگری

در ادامه این دیدار نیز وينگ كول، وزير گردشگري تايلند با اشاره به تفاهم نامه اي براي ارتقاي روابط گردشگري دو كشور گفت: مناسبات بين دو كشور بسيار با اهميت است و لازم است مناسبات بلندمدت باشد. البته تفاهم نامه هنوز نهايي نشده و نيازمند طراحي يك سري مراحل است، اما محتواي آن همچنان تغييري نكرده است.

وي در ادامه با اشاره به هيئت همراه خود اضافه كرد: من از ۶ رسانه تايلند خبرنگار همراه خود اورده ام كه به طور كامل تصورشان بعد از اين ديدار نسبت به ايران عوض شد. یکی از این رسانه ها مجله ای است که بین بیزنس من ها محبوب است و دیگری بین خانواده ها و یکی ديگراز شبکه های اجتماعی آنلاین است. اميدواريم كه گردشگران ايران در تايلند هم تجربه خوبي داشته باشند.

در پايان وزير گردشگري تايلند اضافه كرد: از نظر ما گردشگری ورزشی کیفیت و اهمیت بالایی دارد و اين مستلزم همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی است. در بحث گردشگری ورزشی اکثر فعالیت ها توسط بخش خصوصی برگزار مي شود و دستاوردهایی که به دست آوردیم حاصل همین همکاری بخش خصوصی است.

جاذبه‌های زیمباوه

مرتضی رحمانی موحد، در دیدار با والتر موزبی، وزیر گردشگری و میهمان نوازی زیمبابوه با اشاره به یادداشت تفاهم با زیمبابوه با موضوع گردشگری گفت: باید زمینه های لازم را برای اجرایی شدن این یادداشت فراهم کنیم و ما تلاش می‌کنیم که قبل از سال نو زمینه های همکاری را فراهم کنیم.

رحمانی موحد گفت: گردشگران ایرانی در سال های اخیر به گردشگری طبیعی متمایل شده اند، ما محیط های متنوعی برای گردشگری طبیعی داریم و تجارب کشور زیمبابوه در این نوع گردشگری بسیار موفق بوده است.والتر موزبی، وزیر گردشگری و میهمان نوازی زیمبابوه نیز در ادامه این نشست با اشاره به یادداشت تفاهم ایران و زیمبابوه در زمینه گردشگری گفت: با وجود گذشت ۷ سال از امضای این یادداشت هنوز اقدامی برای اجرای آن نشده است.

وی با اشاره به لزوم عضو گیری از کشورها در سازمان جهانی گردشگری افزود: درحال حاضر ۱۹۳ کشور در سازمان ملل عضو هستند ولی تنها ۱۵۷ کشور در سازمان جهانی گردشگری عضویت دارند و ما باید به اعضای این سازمان اضافه کنیم چراکه در این صورت نیروی درونی سازمان افزایش میابد.

موزبی در ادامه اظهار داشت: کشورهایی که به عضویت سازمان جهانی گردشگری در نیامده اند مانند امریکا، استرالیا و انگلیس که سودهای بیشتری می برند و برای تحریم و مجازات کشورهای عضو، اولین گام ها را بر می دارند.

وی ضمن محکوم کردن قانون محدودیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان، گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون آفریقایی سازمان جهانی گردشگری مخالف امنیت مرزها و کشورها نیستم اما باید تعادلی بین اقدامات امنیتی و تسهیلات سفر قانونی ایجاد شود و هیچ شهروندی نباید به دلیل تابعیت خود مجازات شود.

در این نشست کاندید پست، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری نیز حضور داشت.

برچسب ها: گردشگری ، تایلند ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: