کد خبر: ۲۱۸۶۴۶
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
0
این دریاچه ی فوق العاده زیبا حاصل به هم پیوستن چشمه های کوچک و بزرگ منطقه است.
پول‌نیوز -مشهد جدای از تاریخچه ی مذهبی خود بخش قابل توجهی از زیبایی ها را هم در خود جای داده است. این جذابیت های طبیعی، هر کدام حال و هوایی خاص و جذاب دارند و سفر به آنها تجربه ای لذت بخش و مملو از انرژی برای مسافرین تور مشهد خواهد بود. در این مقاله به زیباترین چشمه ها و دریاچه های مشهد اشاره خواهیم کرد.


زیباترین چشمه ها و دریاچه های مشهد (عکس)

1) دریاچه ی بزنگان

این دریاچه ی فوق العاده زیبا حاصل به هم پیوستن چشمه های کوچک و بزرگ منطقه است. بارندگی از دیگر عوامل پیدایش این دریاچه دیدنی به حساب می آید.


زیباترین چشمه ها و دریاچه های مشهد (عکس)

این دریاچه در فاصله ی 130 کیلومتری مشهد واقع شده و در حدود 80 هکتار وسعت دارد، عمق آن در بهترین حالت به 12 متر می رسد و در فصل های پر باران فضایی خارق العاده و طبیعتی دیدنی را در اختیار مسافرین تورهای مشهد و گردشگران تورهای طبیعت گردی قرار می دهد.

زیباترین چشمه ها و دریاچه های مشهد (عکس)

2) چشمه ی گیلاس مشهد

این چشمه ی زیبا که در فاصله ی 48 کیلومتری مشهد قرار گرفته است، یکی از جذابیت های منطقه ی توس به شمار می آید و همواره پر آب است. این چشمه ی زیبا در مسیر خود پوشش غنی را ایجاد کرده و با تشکیل حوضچه های کوچک و بزرگ، جذابیتی خاص به منطقه داده است.


زیباترین چشمه ها و دریاچه های مشهد (عکس)

محدوده ی اطراف چشمه ی گیلاس به دلیل آب و هوای مطلوب یکی از نواحی فوق العاده برای تورهای طبیعت گردی یک روزه به حساب می آید و بین زائرین تور مشهد محبوبیتی خاص دارد.

3) چشمه ی سبز مشهد

چشمه ی سبز بر فراز ارتفاعات بینالود واقع شده و یکی از جذابیت های فوق العاده ی قوچان محسوب می شود. این چشمه که وسعتی باور نکردنی دارد با آب زیاد و منظره ی فوق العاده، یکی از مقاصد اصلی تورهای مسافرتی است .

4) چشمه ی گراب مشهد

این چشمه ی خاص و فوق العاده در جاده ی مشهد - نیشابور قرار گرفته است. چشمه ی گراب جذابیت خود را مدیون دهانه ی مخروطی شکل و عمیق خود است. عمق گودالی که چشمه ی گراب در آن واقع شده به 30 متر می رسد و از مجموعه ای از چشمه های متعدد که به چشمه ی اصلی سرازیر می شوند، تشکیل می شود. آب این چشمه به دلیل وجود املاح معدنی، موارد استفاده ی پزشکی دارد و به درمان بیماری هایی چون صفرا و دردهای مفصلی کمک می کند.

5) چشمه ی شاهان گرماب مشهد

چشمه شاهان گرماب یکی از زیباترین چشمه های اطراف مشهد بوده و در 72 کیلومتری این شهر واقع شده است. این چشمه در ارتفاعات کوهستانی منطقه قرار گرفته است. آب این چشمه که از مجموعه ای از چشمه های دیگر در فواصل نزدیک تامین می شود، از مفید ترین آب معدنی های منطقه است و به دلیل مواد و املاح خاص در درمان برخی بیماری های خاص پوستی، زخم ها، بیماری های عصبی و مفصلی موثر است.

این منطقه بنابر طبیعت زیبا و بی نظیر در فصل های بهار و تابستان مورد بازدید تورهای طبیعت گردی چند روزه قرار می گیرد و به دلیل آب شفابخش خود در بین مسافرین تورهای مشهد محبوب می باشد.

برچسب ها: مشهد ، گردشگری ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: