April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۹۵۲۶
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
0
پول‌نیوز -معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: احتمال دارد به دلیل وقوع مشکلات اخیر قطعی برق دوباره تکرار شود.

فرامند هاشمی زاده، معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: بر اساس گزارش های شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای، تمام اقدامات لازم برای حل مشکل قطعی برق در خوزستان انجام شده است. شب گذشته اهواز، سوسنگرد، دهدز، بستان، حمیدیه و کارون دچار مشکل قطعی برق شدند که صبح امروز تقریبا برق این مناطق وصل ولی ممکن است در حال حاضر برق برخی مناطق اهواز به علت انفجار ترانس قطع باشد.

وی گفت: 100 اکیپ از سراسر کشور با تجهیزات کامل در خوزستان در اختیار شرکت توزیع برق اهواز و شهرستان های دیگر و 10 اکیپ نیز در اختیار شرکت برق منطقه ای اهواز و سایر شهرستان ها قرار گرفته اند. هر اکیپ شامل 4 تا 5 نیرو است. همچنین 14 دیزل ژنراتور به دستور وزیر نیرو در روزهای اخیر در اختیار خوزستان قرار گرفته است.

هاشمی زاده تصریح کرد: با دستور وزیر نیرو محموله ها و گروه های مختلف پیمانکاری و نیروهای وزارت نیرو برای تعویض 30 هزار زنجیره مقره با سیلیکون رابر وارد خوزستان شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده این عملیات به پایان می رسد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: بر اساس مصوبات سفر روز شنبه وزیر نیرو به خوزستان، مقرر شد که تعداد دستگاه های مقره شور خوزستان با خریداری 15 دستگاه مقره شور به 20 دستگاه برسد. در حال حاضر به کمک سایر استان ها، حدود 26 دستگاه مقره شور در اختیار شرکت برق منطقه ای خوزستان قرار دارد.

وی اظهار داشت: از نهم بهمن ماه که در اهواز و برخی شهرستان ها شاهد قطعی برق طولانی مدت بوده ایم، دستگاه ها و نهادهای بسیاری از جمله ارتش، سپاه، شرکت نفت و شهرداری ها برای شست و شوی تاسیسات برقی به شرکت برق منطقه ای کمک کردند و در این مدت حدود 15 دستگاه و نهاد برای این کار فعالیت داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شست و شوی 8500 کیلومتر خطوط  انتقال برق کاری سخت و زمانبر است، گفت: اکنون برق اضطراری تصفیه خانه شماره یک اهواز تامین شده است و تصفیه خانه شماره 2 نیز تا تا آخر هفته آینده به برق اضطراری مجهز می شود، در این صورت هنگام قطعی برق شاهد قطعی آب نخواهیم بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص احتمال تکرار قطع برق گفت: نمی توان در رابطه با مسائل فنی برق قاطعانه نظر داد. در حال حاضر بر اساس اظهارات شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای، شبکه برق خوزستان کاملا به پایداری رسیده است، با این حال ممکن است که دوباره این مشکلات تکرار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: