پولنیوز، محمدعلی دیانتیزاده - دو روز از استیضاح وزیر راه که روز یکشنبه در مجلس برگزار شد و رأی نیاورد میگذرد؛ حال اما بد نیست به دور از هیاهوی این استیضاح چند نکته را درخصوص کارنامه وزارت راه دولت یازدهم فقط در بخش حملونقل جادهای که در دفاعیه وزیر نیز اشاراتی بدان شد، ذکر کنیم.
آزادراه تهران و شمال و تاخیر چینیها در تحویل آن، سالها بود که تبدیل به ضربالمثل شده بود؛ اما اکنون در هر سیصد متر از قطعه اول يك كارگاه داریم و جمعا 110 كارگاه فعال در اين آزادراه كار میکنند.
در سه سال گذشته، پنج هزار و 350 کیلومتر راه اصلی در کشور ساخته شده است آن هم در حالی که در سه سال آخر دولت دهم با داشتن آن منابع مالی سرشار، چهار هزار و 700 کیلومتر راه ساخته شده بود.
درحالحاضر نیز 16 آزادراه همزمان در حال كار هستند، در حالی که تابهحال در وزارت راه هیچگاه بيش از 2 آزادراه همزمان باهم پيگيري نمیشدند. در اين آزادراهها بيش از 15 هزار نفر همزمان كار میکنند.
با بهرهبرداری از راههای اصلی در حال احداث آنها بيشتر شبكههای آزادراهی، بزرگراهها و راههای اصلي كشور برای تسهيل ترانزيت جادهای به راههای كشورهای همسايه متصل خواهند شد.
این اقدامات علاوه بر آنکه برای فعالان بخش حملونقل امیدوارکننده هستند، برای فعالان امر تجارت و بازرگانی نیز نویدبخش محسوب میشوند، زیرا تکمیل و توسعه زیرساختهای حملونقلی تسهیلکننده انجام و افزایش فعالیتهای تجاری خواهد بود.