May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۸۸۸
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
0
پول‌نیوز - عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در قصابی ها ممنوع است .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت : در صورتیکه مشتریان تقاضای گوشت چرخ کرده دارند، فروشندگان باید در حضور مشتری گوشت را چرخ کنند.

 مهدی مهرزاده افزود : گوشت‌های چرخ شده‌ای که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد، باید دارای مشخصاتی همچون تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری دامپزشکی و دارای پروانه ساخت باشد .

مهرزاده در رابطه با ویژگی‌های گوشت سالم و بهداشتی گفت : گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هرگونه خون‌مردگی، تغییر رنگ ، بو و ذرات خارجی باشد.

وی اضافه کرد : گوشت باید دارای قوام سفت بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هرگونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه‌ای و خاکستری یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت : گشت واحد نظارت بر بهداشت عمومی این شهرستان بر  واحدهای قصابی و عرضه گوشت قرمز به طور مستمر بازرسی خواهند کرد و گوشت های چرخ کرده آماده  را در واحد عرضه ،جمع آوری و متصدی واحد را به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهد کرد.

مهرزاده به عموم مردم توصيه کرد: در صورت تمايل به خريد فرآورده های خام دامی بسته بندی شده ، برای حفظ سلامت خود از محصولات دارای پروانه ساخت استفاده کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: