April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۲۳۳۲
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
0
پول‌نیوز - یک متخصص طب‌سنتی در همدان با اشاره به وجود 9 نوع مزاج عمومی در بدن گفت: از این تعداد یک نوع آن معتدل، 4 مزاج ساده و 4 مزاج مرکب است.

مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی، با اشاره به اینکه مزاج سرد، گرم، تر، خشک از گروه مزاج‌های ساده است، اظهار کرد: 4 مزاج مرکب نیز شامل گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک، سرد و تر است.

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص مزاج چندین راه وجود دارد که با دانستن آنها می‌توان مزاج خود را تشخیص داد، اظهار کرد: افراد لاغر دارای مزاج خشک هستند اما این خشکی می‌تواند خشک مفرد، گرم و خشک یا سرد و خشک باشد که در کل مزاج فرد لاغر خشک است.

هاشمی‌حبیب‌آبادی تصریح کرد: افرادی که دارای اضافه وزن یا به عبارتی چاق هستند دارای مزاج تر بوده و این مرطوبیت می‌تواند مفرد بوده یا گرم و مرطوب یا سرد و مرطوب باشد.

وی با بیان اینکه مو نیز در تشخیص مزاج گرم و سرد کمک‌کننده است، خاطرنشان کرد: معمولا سرعت رشد موی افراد گرم و خشک، بسیار زیاد است به طوریکه این افراد معمولا موهای خشک و پرپشت و با دوامی دارند.

وی اضافه کرد: ضخامت، مجعد بودن و تیرگی مو هم به گرمی و خشکی مزاج دلالت دارد و در بیشتر افراد سرد و تر، موها صاف‌تر و نازک‌تر است و ریزش مو هم در آنها دیده می‌شود.

هاشمی‌حبیب‌آبادی عنوان کرد: وضعیت عملکرد بدن نیز برای تعیین مزاج بررسی می‌شود به طوریکه اگر افعال، کردار و بیان فرد با سرعت همراه باشد در دسته گرم مزاج‌ها بوده و بر عکس این مورد سرد مزاج است.

وی دما را نیز در تشخیص مزاج مهم دانست و تصریح کرد: اگر بدن فردی به سرعت به گرما واکنش نشان دهد، دچار گرمی مزاج است، معمولا اگر افراد گرم‌مزاج در محیطی قرار گیرند که کم‌کم درجه حرارتشان در حال بالا رفتن باشد، نخستین کسانی خواهند بود که متوجه می‌شوند و سعی می‌کنند از هر راه ممکن برای خنک کردن محیط اقدام کنند. برعکس، اشخاص سردمزاج وقتی هوا سرد شود، از حالت تعادل خارج می‌شوند و خود را می‌پوشانند یا سعی می‌کنند محیط را گرم کنند.

این متخصص طب‌سنتی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای طبعی هستند که معمولا بین گرم و سرد قرار دارند، نسبت به غذا حساسیت زیادی نشان نمی‌دهند و معمولا هر نوع غذایی با طبع این‌گونه افراد سازگاری دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طب سنتی ، مزاج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: