April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۳۰۰۲
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
0
پول‌نیوز - مدیرعامل پتروشیمی انتخاب با اشاره به اینکه این مجتمع تولید 70 هزار تن پلی‌استایرن انبساطی را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در طول زمان راه‌اندازی توانستیم محصولات خود را به چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان و ازبکستان صادر کنیم.

مهران تربیت مدیرعامل پتروشیمی انتخاب امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  عملکرد این مجتمع پتروشیمی گفت: فعالیت پتروشیمی انتخاب از مهرماه 95 آغاز شده و ظرفیت تولید آن 250 هزار تن درسال است که در این مدت توانستیم 35 تا 40 درصد ظرفیت اسمی یعنی 9500 هزار تن را تولید کند و تا کنون 5 تا 6 میلیارد ریال درآمد داشته است.

تربیت ادامه داد: تا پیش از تولید پلی‌استایرن انبساطی در پتروشیمی انتخاب سایر تولیدکنندگان داخلی 30 تا 40 هزار تن درسال تولید می‌کردند و 60 تا 70 هزار تن وارد کشور می‌شد.

به گفته این مقام مسئول پتروشیمی انتخاب تولید و فروش 70 هزار تن پلی‌استایرن انبساطی در داخل کشور برای سال آینده را هدف‌گذاری کرده است.

وی افزود: لایسنسور این پتروشیمی، شرکت دانش بنیان نروژی و آلمانی است که پتروشیمی انتخاب آن را خریداری کرده است که در حال حاضر علاوه بر تامین لایسنس در حال مطالعه بر روی تهیه لایسنس برای گریدهای مختلف EPS است .

تربیت تصریح کرد: این مجموعه توانسته محصولات خود را به کشورهایی چون چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان، ازبکستان صادر کند.

به گفته وی، ارزش فعلی این مجتمع 1200 میلیارد تومان است و کلیه مراحل مهندسی، ساخت، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: