May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۳۱۷۲
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
0
رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو با بیان اینکه در این کمیته‌ها حدود 120 همکار داشتیم، گفت: خیلی از این کارها جنبه علمی و مهندسی داشته و خیلی‌ها جنبه اجتماعی داشته است.
پاسخ به ابهامات انفجار پلاسکوپول‌نیوز -رییس دانشگاه تربیت مدرس و رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو به ابهامات انفجار پلاسکو پاسخ داد.

دکتر احمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری افزود: هیات بررسی حادثه پلاسکو با تشکیل شش کمیته تخصصی کار خود را از یازدهم بهمن ماه آغاز کرد و امیدواریم به موقع و در همان دو ماه گزارش نهایی را عرضه کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت داشتیم و همه کمیته‌های تخصیی اعم از مهندسی سازه، آتش، حقوقی، اجتماعی، مدیریت بحران، بیمه و ... کار خود را با گزارش‌های تخصصی انجام داده‌اند و در حد 95 درصد گزارش‌های تخصصی آماده شده است.

رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو با بیان اینکه در این کمیته‌ها حدود 120 همکار داشتیم، گفت: خیلی از این کارها جنبه علمی و مهندسی داشته و خیلی‌ها جنبه اجتماعی داشته است.

احمدی با بیان اینکه با 27 سازمان و شخصیت حقوقی روبه‌رو بوده و آنها را طرف سوال قرار دادیم، تصریح کرد: با بسیاری از مسئولان ارشد این سازمان‌ها مصاحبه حضوری و مستقیم داشتیم تا نظراتشون رو با واسطه و مستقیم بشنویم.

وی شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و ... را جزو این سازمان‌ها اعلام کرد و گفت: وزارت اطلاعات نیز در زمینه مسائل امنیتی و بررسی‌های امنیتی با ما همکاری داشتند و به ما کمک کردند که برخی مسائل و شبهات برایمان شفاف تر شود. با قوه قضاییه و دادستانی تهران هم تعاملاتی داشتیم که ادامه دارد و تصمیم گرفتیم کار تلفیق را انجام دهیم و اگر یافته جدیدی اضافه شد، اعلام خواهیم کرد.

رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو اظهار کرد: گزارشی توسط گروه معماران یازده سپتامبر در شهر بروکلین به زبان انگلیسی وخطاب به ما ارسال شده که در آن یک مقایسه‌ای شده بین حادثه پلاسکو و یازده سپتامبر و ما این گزارش را بررسی کردیم اما با بررسی‌های کاملی که صورت گرفت مشخص شد که گزارش کاملی نیست و تفاوت‌ها در آن زیاد است و به طور قاطع می‌گوییم که این گزارش قابل استناد و مستند نیست.

احمدی درباره علت یابی و نحوه گسترش آتش و ریزش ساختمان نیز گفت: در این زمینه با گروه‌های توانمندی امکان برقرار کرده و با استفاده از تقشه‌های محدودی که قبل از ریزش داشتیم و نقشه‌هایی که به شیوه‌های فنی و ... ایجاد شد، به نقشه‌های قابل اعتمادی رسیدیم که بتوان به صورت مدل سازی ریاضی، شروع آتش، گسترش، دمای بالا و ... را تحلیل کرد. ما به یک اعتماد خوبی رسیدیم که این مدل شبیه همان شرایط حقیقی بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: