کد خبر: ۲۲۴۰۵۳
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
0
میهمان این قسمت «دورهمی» حمید گودرزی، بازیگر سینما وتلویزیون بود که او هم بر وضعیت بازیگری و تقسیم جوایز نقدهای بسیاری داشت.
تبدیل «دورهمی» به صحنه تخریب دولت و سینماپول‌نیوز - معمولاً در دورهمی‌ها سخن از همه چیز به میان می‌آید؛ فرهنگ، سیاست، اقتصاد، جامعه و هرآنچه سررشته داریم و نداریم. «دورهمی» مهران مدیری نیز از این قضیه مستثنی نیست با این تفاوت که همه می‌دانیم وظیفه هنرمند نقد است، چه عیان و چه در لفافه؛ نقد وضعیت جامعه توسط چهره‌ها شاید گوشزدی باشد برای مسئولان تا به‌دنبال حل مشکلات برآیند. انتقاد مدیری از وضعیت سیاسی داخلی و خارجی کشور مسبوق به سابقه است.

او که چندی پیش تحصّن نمایندگان مجلس ششم را مایه طنز خود قرار داد و جواد ظریف، وزیر امور خارجه را با طعنه به سازشکاری و بی‌دل و جرأت بودن نشانه رفته بود، حالا در آستانه انتخابات، تن‌آسایی مدیران و جنبه‌های صرفاً تبلیغاتی نامزدها را هدف سخنانش قرار داد.

 سمت و سو گرفتن سیاسی مدیری در این روزهای نزدیک انتخابات بازتاب‌های بسیاری را به همراه داشته است و بسیاری از مخالفان دولت با ذوق زدگی فراوانی بر سخنان او مهر تأیید زده اند.

 مدیری «دورهمی» شنبه شب، 12فروردین را با موضوع استراحت آغاز کرد و آن را در مرحله پیشرفته‌اش تن آسایی و یک بیماری مزمن به نام «تن‌پروری» برشمرد. تن‌آسایی و تنبلی در سطوح بالا در بازه زمانی «4ساله» اتفاق می‌افتد، یعنی انتخابات.

 او فضای انتخابات را نشانه گرفت و گفت: در دوره تبلیغات همه بشدت فعال و پر انرژی هستند؛ تلویزیون را که روشن می‌کنی می‌گویند بزودی همه چیز درست می‌شود، ساعت 3 شب هم که روشن کنی هنوز آنجا نشسته‌اند و می‌گویند بخواب من درستش می‌کنم. در خیابان می‌روی با لبخند به تو گل می‌دهند و می‌گویند حق تو بیشتر از اینهاست هموطن! زیر برف پاک کن ماشین به تو لبخند می‌زنند و می‌گویند فردایی بهتر با تلاشی بیشتر، طوری که آدم عذاب وجدان می‌گیرد که آنها کی وقت استراحت پیدا می‌کنند.

 چند وقت که می‌گذرد حضور همیشگی به دیدارهای مردمی ماهانه تبدیل می‌شود، بعد سفرهای استانی شش ماه یکبار و بعد گزارش تلویزیونی سالانه و بعد هم می‌گویند نامه بنویسید بدهید به دوستان، ما رسیدگی می‌کنیم.

مدیری همگانی شدن فرهنگ تن‌آسایی را از دهه هشتاد دانست و مدیران دولت را خطاب قرار داد و از وضعیت اقتصادی و نیز ماجرای آلودگی هوای خوزستان انتقاد کرد و با لحنی کنایه‌آمیز گفت: اگر انرژی‌ها مثل چهارسال قبل و زمان انتخابات بود الان بوی نفت بیشتری توی سفره‌ها می‌پیچید و مردم جنوب حداقل دو سه روز در سال از آسمان آبی سهمی داشتند. دلیل این همه تنبلی را هنوز دانشمندان نتوانستند پیدا کنند، ممکن است ارثی باشد و ژنتیکی یا خودخواسته!

میهمان این قسمت «دورهمی» حمید گودرزی، بازیگر سینما وتلویزیون بود که او هم بر وضعیت بازیگری و تقسیم جوایز نقدهای بسیاری داشت.

بازیگر «مسافری از هند» مختصات سوپراستار شدن را خوش تیپ بودن، داشتن صدای خوب، جذب مردم و درست لباس پوشیدن برشمرد و در خصوص باند بازی در سینما گفت: دهه هشتادی که ما فیلم بازی می‌کردیم، آدم‌هایی که روی پرده می‌دیدیم قهرمان بودند، خوش قیافه بودند، خوش تیپ بودند و مردم اگر چهار یا پنج هزار تومان بلیت می‌گرفتند، خوشحال از سالن سینما بیرون می‌آمدند.

اما الان هشت هزار تومان پول می‌دهند، آدم‌های چرک و کثیف با زیرپیراهن می‌بینند و فیلم‌ها پایان تلخ دارند و بدون قهرمان تمام می‌شوند.

حتی مرد بعد از تماشای فیلم به همسرش مشکوک می‌شود، چون در فیلم خیانت می‌بینیم. نویسندگان از سریال‌های ترکی خیانت را تم داستان قرار می‌دهند و مردم عزیز هم با حال بد از سالن سینما خارج می‌شوند.

فقط می‌گویند خوب بازی کرد چون دو تا داد بیشتر زده و رگ گردنش بیشتر دیده شده و داوران هم به او سیمرغ بلورین می‌دهند. مردم همه جای دنیا به سینما می‌روند تا رؤیاهایشان و آنچه در دنیای واقع نمی‌بینند را تماشا کنند.

 با اینکه گودرزی نام خاصی به میان نیاورد اما بسیاری سوژه صحبت‌های او را نوید محمدزاده دانستند، بازیگری که در این چندسال اخیر بسیار خوش درخشیده است.

گودرزی روز گذشته با گذاشتن پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود تلاش کرد که این ذهنیت ایجاد شده را بزداید اما با این حال تمام نشانه ها ذهن مخاطب را متوجه محمدزاده نگاه داشته است.


منبع:ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: