کد خبر: ۲۲۴۷۷۲
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
0
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در طرح جامع مالیاتی کلیه اطلاعات مربوط به فعالان اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد و مالیات آنها براساس خوداظهاری اشخاص تشخیص داده می شود و این اعتماد گسترش پیدا می کند.
شناسایی 300 هزار مالیات دهنده جدید توسط سازمان امور مالیاتی
پول‌نیوز - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: وصول مالیات بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و بر مبنای عدالت، اعتماد است.

به گزارش گروه داراریی و مالیاتی پول‌نیوز، سید کامل تقوی نژاد، در افتتاح ساختمان جدید اداره کل امور مالیاتی استان سمنان که همزمان با سفر استانی رئیس جمهور و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اشاره به سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری در خصوص مبانی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت، تولید و افزایش اشتغال، گفت: وصول مالیات بر مبنای عدالت و اعتماد به آحاد مردم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات است.

وی با بیان اینکه کاهش اتکاءبه درآمدهای نفتی که دربند 17 سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تاکید کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی نه از طریق فشار به مودیان موجود بلکه از طریق شناسایی منابع جدید درآمدی است که خوشبختانه در سال 1395، توانستیم حدود 300 هزار مودی جدید را شناسایی کنیم و از طریق شناسایی این دسته از مودیان به مقابله جدی و همه جانبه با فرار مالیاتی و تکمیل طرح جامع مالیاتی دست یابیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در طرح جامع مالیاتی کلیه اطلاعات مربوط به فعالان اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد و مالیات آنها براساس خوداظهاری اشخاص تشخیص داده می شود و این اعتماد گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به استرداد هزار و 300 میلیارد تومان به مودیان مالیاتی در سال 95، خاطرنشان کرد: درسال گذشته حدود 15 تصمیم کلیدی و راهگشا در جهت حمایت از تولید و در جهت اقدام و عمل براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی اتخاذ شد.

تقوی نژاد تصرحی کرد: براساس دستور جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که مورد توجه ریاست محترم جمهوری نیز قرار گرفته است، در سال 1395 مالیات یک میلیون و هفتصد هزار نفر از اصناف کشور صرفا بر مبنای اظهار خود افراد از آنها وصول شده است و مالیات آنها نسبت به سال گذشته هیچگونه افزایشی نیافته است.

وی با بیان اینکه در سال 95 بدهی مالیاتی 7500بنگاه کوچک و متوسط بصورت پلکانی تقسیم و امکان استفاده این واحدها از تسهیلات بانکی فراهم شد، ادامه داد: بخشودگی جرائم بدهکارانی که مالیات خودشان را پرداخت می کنند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه کمک به توسعه منطقه ای از جمله سیاستهای کلیدی است که در دولت تدبیر و امید به سازمان امور مالیاتی کشور محول شده است، گفت: در سال 1395 حدود 85 میلیارد تومان ازطریق وصول عوارض در اختیارشهرداری های استان سمنان قرار گرفته است و خوشبختانه در کل کشور این مبلغ حدود 13 هزار میلیار تومان است که به رقم وصول درآمدهای مالیاتی اضافه می شود.

وی در خصوص ساختمان جدید اداره کل امور مالیاتی استان سمنان عنوان کرد: این پروژه برای تعمیم بهبود فضای اداری اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، ارتقاء بهره وری کارکنان، مطلوبیت بخشی به خدمات اداری و همچنین تکریم ارباب رجوع که نقطه محوری و کلیدی وزارت امور اقتصادی ودارایی است، به بهره برداری رسیده است.

تقوی نژاد تاکید کرد: اتمام این پروژه ظرف 3 سال نشان داد که می توان با مدیریت جهادی بسیاری از کارهای کشور را بدرستی اداره کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه آغاز بهره برداری از طرح جامع مالیاتی است، افزود: طرح جامع مالیاتی یک تفکر و بستر جدید برای یک حرکت نوین در نظام اقتصادی کشور است. این پروژه صرفا یک پروژه فیزیکی نیست بلکه آغاز یک طرحی است که همه جانبه شروع شده و پیشرفت های زیادی در بخش های فنی و انسانی از آن بدست آمده است.

گفتنی است، ساختمان اداره امور مالیاتی استان سمنان با هفت هزار و 838 متر مربع زیربنا، سه هزار و 207 متر مربع محوطه، 4 طبقه اداری، یک طبقه پارکینگ، ساختمان نگهبانی و پست برق افتتاح شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: