May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با پول نیوز
کد خبر: ۲۲۵۲۷۰
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
0
کامران ندری نشان کرد: در سال 95 شاهد بودیم تولید نفت رشد قابل ملاحظه ای داشت؛ تمام تلاش دولت این بود که بتواند دستاوردهای خوبی در خروج از رکود نشان بدهد اما انتقال رشد بخش نفت به بخش های دیگر زمان بر است.
انتقال رشد در بخش نفت به حوزه های دیگر زمان بر است
پول نیوز - کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: بدیهی است در مدت زمان برگزاری انتخابات رییس جمهور مستقر که می خواهد برای بار دوم کاندید شود در کوتاه مدت تلاش می کند کارنامه 4 ساله خود را در معرض نظر مردم قرار بدهد تا مردم متوجه بشوند در 4 سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده و چه دستاوردهایی حاصل شده و دلیل ناکامی ها چه بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در مقابل گروههای رقیب دستاوردهای اقتصادی دولت را زیر سوال می برند اما اینکه تا چه اندازه انصاف رعایت شود جای سوال دارد. چرا که طرفین بی رحمانه به یکدیگر می تازند چرا که هدف تنها رسیدن به کرسی ریاست جمهوری است.

به گفته ندری دولت مستقر می کوشد با توسل به سیاستهای کوتاه مدت اقتصادی دستاوردهای خود به خصوص در حوزه تولید را ملموس کند اما عمدتا دولتها نمی توانند در این زمینه موفق باشند چرا که مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور عمیق تر از آن است که بتوان اثرات مثبتی در کوتاه مدت ایجاد کرد و اگر هم اقداماتی صورت بگیرد برای مردم ملموس نخواهد بود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در سال 95 شاهد بودیم تولید نفت رشد قابل ملاحظه ای داشت؛ تمام تلاش دولت این بود که بتواند دستاوردهای خوبی در خروج از رکود نشان بدهد اما این نتایج برای مردم محسوس نیست و مردم این پیشرفت ها را در زندگی خود مشاهده نمی کنند چرا که عمده رشد اقتصادی در حوزه نفت بوده است و برای اینکه این رشد به بخش های دیگر منتقل شود به زمان نیاز است.

ندری تصریح کرد: آمار و ارقام به درستی نشان می دهد که دولت موفق شده در سال 95 رشد اقتصادی را افزایش بدهد اما حس مردم و برداشت آنها از این موفقیت به اندازه تلاش دولت نخواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: رقبای دولت در زمان انتخابات از مسیر انصاف و عدالت خارج نشوند و موفقیت های دولت را بیان کنند و ناکامی ها را هم بگویند و دلایل آن ناکامی ها را هم عنوان کنند.

ندری یادآوری کرد: از رقبای دولت انتظار می رود دستاوردهای دولت را غیر منصفانه زیر سوال نبرند چرا که اگر خودشان هم در مسند ریاست جمهوری باشند خیلی سریع متوجه خواهند شد که به راحتی نمی توان به شعارهای انتخاباتی دست یافت.

این استاد دانشگاه بخش دیگری از گفتگوی خود با پول نیوز را به بحث نفت اختصاص داده و گفت: نفت به حداکثر ظرفیت خود رسیده و توافقاتی که داشته ایم اجازه برداشت میزان مشخصی از منابع نفتی را به ما می دهد به همین جهت در سال جاری بخش نفت رشد سال 95 را نخواهد داشت.

وی افزود: اما به هر حال بخش غیر نفتی در سال 95 حرکت رو به جلویی را شروع کرده  که اگر تداوم داشته باشد بخش غیر نفتی به زودی از رکود خارج می شود. در این میان اما نگرانی از این بابت وجود دارد که جهش قیمتها همراه با افزایش تورم در پیش باشد هر چند که اگر اقتصاد به رونق بیفتد می توان تورم را مهار کرد هر چند که این کار سخت به نظر می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بخش های تولیدی بتوانند وضعیت خوبی را در کسب و کار تجربه کنند و رشد اقتصادی غیر تورمی داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: