کد خبر: ۲۲۵۳۰۹
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
0
مرسک در نظر دارد قرارداد کسب سهام هامبورگ سود را تا پایان سال جاری میلادی وارد مرحله نهایی کند و ارزش قرارداد مذکور در بخش های فعالیت مشترک خطوط و عملیات ترمینالی بین 550 تا 660 میلیون دلار برآورد شده است.
چراغ سبز اتحادیه اروپا به کشتیرانی مرسک دانمارک
پول نیوز - ناظران اتحادیه اروپا با قرارداد کسب سهام کشتیرانی هامبورگ سود آلمان از سوی کشتیرانی مرسک دانمارک موافقت خواهند کرد.

ناظران اتحادیه اروپا با کسب سهام کشتیرانی هامبورگ سود آلمان از سوی کشتیرانی دانمارک موافقت بعمل خواهد آورند به شرطی که کشتیرانی آلمان از تردد در مسیرهای تجاری مشخصی دست بردارد.

معامله مذکور حضور بزرگترین کشتیرانی دنیا را در تجارت جهانی به ویژه آمریکای لاتین جایی که نقش پررنگ ناوگان کشتیرانی هامبورگ سود در آن به چشم می خورد، تقویت خواهد کرد.

کشتیرانی هامبورگ -هفتمین کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا- ناوگانی با 130 فروند کشتی کانتینری در اختیار دارد که عمدتا در مسیر شمال و جنوب تردد می کند، از طرف دیگر، تعداد 600 فروند کشتی کانتینری در ناوگان کشتیرانی مرسک به ثبت رسیده است.

مرسک در نظر دارد قرارداد کسب سهام هامبورگ سود را تا پایان سال جاری میلادی وارد مرحله نهایی کند و ارزش قرارداد مذکور در بخش های فعالیت مشترک خطوط و عملیات ترمینالی بین 550 تا 660 میلیون دلار برآورد شده است.

بهبود بازار فله خشک/احتیاط باید کرد

بازار فله خشک در حالی رو به بهبود است که باید با پیشروی در این حوزه به ویژه در بخش سفارش های جدید ساخت با احتیاط هرچه تمام عمل کرد.

به گزارش گروه بین الملل مانا، بهبود بازار فله در صنعت کشتیرانی گامی به جلو برداشته است اما احتیاط به ویژه در حوزه سفارش ساخت شناورها باید قابل توجه مالکان نیز قرار گیرد.

چراغ سبز اتحادیه اروپا به کشتیرانی مرسک دانمارکرئیس کشتیرانیِ اقیانوس آرام در دهمین مجمع تامین مالی شناورها در هنگ کنگ گفت: موقعیت بسیار وخیمی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در سطح پایین و روبه بهبودی به فعالیت ادامه می دهیم.

وی با اشاره به نرخ ثابت حمل و نقل طی یک هفته گذشته ادامه داد: حال زمان آن رسیده است که تعادل را به بازار برگردانیم. مالکان به نرخ های حاضر در حمل و نقل برای شناورهای خود با عمری 25 ساله نیاز دارند تا بتوانند به لحاظ منطقی به سفارش شناورهای جدید فکر کنند.

رئیس کشتیرانیِ اقیانوس آرام از مالکان خواست با درنظر گرفتن ظرفیت مازاد در بازارهای دیگر حمل و نقل بسیار هوشیارانه اقدام کند.

وی بر استفاده از ظرفیت مازاد در بخش های دیگر مانند کاهش حمل و نقل شناورهای باری در منطقه فرااقیانوسیه که موجب رشد نرخ حمل و نقل شده است، تاکید کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود در دهمین مجمع تامین مالی شناورها با توجه به حاکم بودن نگرشی مثبت در بخش تقاضا افزود: رشد شناورهای فله بر در ناوگان و افزایش اوراق آنها با وجود افزایش نرخ حمل و نقل و اوراق ادامه دارد.

وی بر همین اساس و با توجه به رشد قدرتمند ناوگان در حال حاضر در مقایسه با سال گذشته ادامه داد: باید هوشیارانه پیش رفت و پیش از رسیدن به بهبودی کامل باید صبور باشیم.

در بخش دیگری از مجمع، رئیس بخش دریایی اقیانوس آرام و آسیا در گفتگو با رئیس کشتیرانیِ اقیانوس آرام گفت: شاخص بورس بالتیک فله سال گذشته 290 واحد اعلام شد و در آغاز سال جاری میلادی به 600 واحد رسید. این درحالی است که نمی توان انتظار قریب الوقوع رسیدن شاخص به 1200 واحد را داشته باشیم.

از سوی دیگر، رئیس حمل و نقل اقیانوس در چین گفت: در خصوص بهبود بازار با روسای کشتیرانیِ اقیانوس آرام و بخش دریایی اقیانوس آرام اتفاق نظر دارم و برای حفظ آن به چارتر طولانی مدت شناورها نیاز داریم.

وی در پایان ضمن اشاره به شکاف عظیم در رشد بین شاخص قیمت تولید چین (PPI) و شاخص نرخ مصرف کننده (CPI) و سرعت سریع بهبود بازار ادامه داد: شکاف بزرگ در موارد مذکور و در ماه فوریه حاکی از ذخایر محدود کالاهای داخلی است که باید در زمان خود مورد بررسی و چاره اندیشی قرار بگیرد.

دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در دریا از سوی یونان

گارد ساحلی یونان از کشف یک حلقه بین المللی که با استفاده از قایق های تندرو مقادیر بالایی از مواد مخدر را از آلبانی به ایتالیا حمل می کردند، خبر داد.

با اعلام خبر کشف یک حلقه بین المللی که با استفاده از قایق های تندرو میزان بالایی از مواد مخدر را از آلبانی به ایتالیا حمل می کردند، نوشت: درعملیات مذکور، پنج آلبانی تبار و دو یونانی دستگیر و در حدود یک و نیم تن حشیش به همراه دو قایق تندرو ضبط و کشف شدند.

گارد ساحلی یونان در ادامه با اشاره به ماه ها جستجو و همکاری با دپارتمان قانونی Guardia di Finanza ایتالیا، گفت: در نهایت به این واقعیت رسیدیم که مقادیر زیادی از مواد مخدر در آلبانی خریداری و از طریق شناورهای تندرو به ساحل ایتالیا انتقال داده می شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: