سر خط خبر ها
کد خبر: ۲۲۵۴۸۸
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
0
با توجه به کوهستانی بودن منطقه، دلیل ساخت خانه های پلکانی در گذشته، بهره مندی بیشتر از تابش نور و گرمای خورشید بوده است.
پول‌نیوز - ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ آتان ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ جمعیتی در حدود دویست خانوار دارد. این روستا در دامنه کوه هودگان قرار دارد. ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﯽ ﺳﺨﺖ ﮐﻮﺵ، ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻭ ﻣﺘﺪﯾﻦ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﮐﻬﻦ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

معرفی روستای «آتان قزوین» (عکس)

روستای آتان یکی از زیباترین روستاهای منطقه الموت قزوین می باشد که اسلوب و بافت خانه ها و دیواره های آن جزء منطقه حفاظت شده میراث فرهنگی قرار گرفته است. بافت ساختمانی این روستا پلکانی و شبیه روستای ماسوله می باشد بدین ترتیب که حیاط یک خانه سقف خانه پایینی است. به همین دلیل لقب روستا، ماسوله قزوین می باشد.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، دلیل ساخت خانه های پلکانی در گذشته، بهره مندی بیشتر از تابش نور و گرمای خورشید بوده است.

این روستا ﺩﺍﺭﺍﯼ ۵ ﻣﺤﻠﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ که عبارتند از: ۱- ﺑﺎﻻ ﻣﺤﻠﻪ (ﺟﻮﺭ ﻣﺤﻠﻪ) ۲- ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺤﻠﻪ (ﻣﯿﻦ ﻣﺤﻠﻪ) ۳- ﭘﺎﯾﯿﻦﻣﺤﻠﻪ (ﺟﯿﺮ ﻣﺤﻠﻪ) ۴- ﺍﺭﺩﺍ ﭼﻮﻥ ۵- ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺁﺑﺎﺩ
اهالی این روستا با دامداری و کشاورزی امرار معاش می کنند. گیلاس، آلبالو، سیب و زردآلو و … از عمده میوه های تولیدی آتان می باشد.

آتان هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی بسیار غنی می باشد. در اطراف روستا باغ های میوه بسیاری وجود دارد و بهترین فصل برای بازدید از روستا، بهار و تابستان است. فصلی که درختان میوه سرسبز شده اند و جوی ها و آبشارهای زیادی در روستا جاری هستند. البته زمستان روستا هم به دلیل سفیدی برف زیباست.



منبع:ایرانسرا
برچسب ها: قزوین ، گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: