April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولین كنفرانس بین المللی ازدياد و بهبود برداشت از مخازن نفتي و گاز
پول‌نیوز - نخستين كنفرانس بین المللی ازدياد و بهبود برداشت از مخازن نفتي و گاز در روزهاي دوم تا چهارم ارديبهشت ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، اين رویداد توسط انجمن علمي- تخصصي محيط‌هاي متخلخل ( اينترپور ايران) و انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي با مشاركت پژوهشگاه صنعت نفت و فدراسيون صنعت نفت ايران برپا خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، در اين كنفرانس علاوه بر ارايه مقالات تخصصي براي اولين بار، شركت‌هاي تخصصي توليد كننده نفت و گاز نيز در فضايي علمي و با رويكرد فن‌آورانه، فرصت‌هاي پروژه‌هاي در دست اقدام در زمينه ازدياد و بهبود برداشت از مخازن نفت و گازي را در طي نشست‌هاي تخصصي ارايه خواهند كرد.

اين ميزگردهاي تخصصي در 7 محور برنامه‌ريزي شده است كه شركت‌هاي مناطق نفت خيز جنوب، نفت مناطق مركزي، نفت و گاز پارس، مهندسي و توسعه نفت و نفت فلات قاره هدايت و راهبري ميز‌گردها را بر عهده دارند.

گفتني است در روز اول كنفرانس، شركت‌هاي مناطق نفت خيز جنوب، نفت مناطق مركزي، مهندسي و توسعه نفت و نفت و گاز پارس در چهار ميزگرد تخصصي، پذيراي محققين و صنعت‌گران داخلي و خارجي خواهند بود.

شركت مناطق نفت خيز جنوب، بزرگ‌ترين توليد كننده نفت در كشور، چالش‌هاي ازدياد برداشت در مخازن ايران و پيش‌گيري و كنترل آب‌زدگي و گاز‌زدگي را به منظور ارايه راه‌حل‌ از سوي شركت‌هاي دانش بنيان داخلي و خارجي در ميزگرد تخصصي كه با حضور مديران ارشد اين مجموعه و شركاي فن‌آورانه آن‌ها برگزار خواهد شد، مطرح خواهند كرد.

همچنین این شرکت، با حضور مدير عامل و مديران ارشد خود، فرصت‌هاي فن‌آورانه ازدياد و بهبود برداشت با رويكرد مديريت پايه مخزن و مديريت مخازن گازي ميعاني را با حضور كارشناسان خبره و برجسته اين حوزه مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار خواهند داد.

بر پايه اين گزارش شركت‌هاي مهندسي و توسعه نفت و نفت و گاز پارس هم در پنل‌هاي تخصصي جداگانه موضوعات غربالگري روش‌هاي ازدياد برداشت و مديريت مخازن گاز ميعاني را با رويكرد معرفي پروژه‌هاي ميدان محور و ارايه نوين‌ترين روش‌هاي بهبود ازدياد برداشت بررسي خواهند كرد.

در روز دوم اين برنامه، شركت نفت فلات قاره چالش‌هاي ازدياد برداشت در فراساحل را مورد بررسي قرار خواهد داد و در پايان، ميزگرد هفتم با محوريت توسعه پايدار و ذخيره‌سازي گاز‌هاي گلخانه‌اي با رويكرد ازدياد برداشت و با حضور كارشناسان برجسته داخلي و خارجي برگزار خواهد شد.

داود امير احمدي، دبير اجرايي نخستين كنفرانس ازدياد و بهبود برداشت از مخازن نفتي و گاز ، با اشاره به اين‌كه در اين كنفرانس چهره‌هاي برجسته علمي دنيا در زمينه ازدياد و بهبود برداشت از مخازن نفتي به عنوان سخنران حضور دارند، گفت: پرفسور فاروق علي از دانشگاه كلگري كانادار به عنوان اولين سخنران كليدي ، محدوديت‌هاي ازدياد برداشت از مخازن نفتي را بررسي خواهد كرد و پرفسور زيتا و برونينگ نيز از دانشگاه صنعتي دلفت هلند روش‌هاي نوين فن‌آورانه ASF را در قالب دومين سخنران كليدي ارايه خواهند کرد.

وي در همين راستا تصريح كرد: سومين سخنران كليدي پرفسور برايان از دانشگاه كرتين استراليا بوده كه در زمينه فناوري‌هاي پيشرفته حفاري سخنراني خواهد كرد و پرفسور كوينتارد از دانشگاه تولوز فرانسه روش‌هاي آپ اسكيلينگ در مخازن نفتي را به عنوان سخنران كليدي چهارم مورد بررسي قرار مي‌دهد.

خاطر نشان مي‌شود در اين كنفرانس پنج دوره آموزشي يك روزه توسط محققيني از دانشگاه‌هاي سهند ايران، ‌واترلو كانادا، شركت تي ان او هلند، شركت ژيو كانسالتنسي انگلستان و شركت نپتا هلند برگزار خواهد شد.
برچسب ها: مخازن نفتی ، گاز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: