پولنیوز - فیس بوک قصد دارد شانس خود را در عرصههای جدیدی آزمایش کند که از جمله آنها میتوان به خدمات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرد.
بر اساس آمار فیس بوک حدود 800 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی هر ماه از بازی های موجود در آن استفاده می کنند. لذا توسعه دهندگان و برنامه نویسان به طراحی بازی های جدید و مبتنی بر واقعیت مجازی برای استفاده در فیس بوک علاقمند شده اند.
این توجه منجر به رونمایی از app جدیدی موسوم به Spaces شده که برای هدست واقعیت مجازی Oculus Rift نوشته شده است. کاربران پیام رسان فیس بوک می توانند از دوستان خود برای استفاده از این برنامه دعوت کنند تا یک گردهمایی مجازی سه بعدی در کنار یکدیگر را تجربه کنند.
فیس بوک همچنین پلاتفورمی برای طراحی جلوه های ویژه دوربین های واقعیت مجازی طراحی کرده و از توسعه دهندگان برای ارتقای آن دعوت کرده است.
دوربین جدید واقعیت مجازی فیس بوک به کاربران امکان می دهد نقاب ها، فریم ها و اشیای تازه ای را به تصاویر موجود اضافه کنند یا در زمان ضبط ویدئو جلوه های بصری به آن بیفزایند. حاضران در این تصاویر ویدئویی با آواتارهای کارتونی در تصاویر حضور می یابند.
کاربران با این آواتارها می توانند گردهمایی های مجازی برگزار کنند و از معاشرت یکدیگر لذت ببرند. فیس بوک استودیویی برای طراحی خدمات واقعیت افزوده نیز راه اندازی کرده است.