کد خبر: ۲۲۶۵۲۳
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
0
کاهش 50 درصدی حوادث ناشی ازکارپول‌نیوز - حوادث ناشی از کار در استان پارسال به سال ماقبل 50 درصد کاهش یافته است.

حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در سال گذشته ارائه خدمات آمو‌زشی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار به میزان 37 هزارنفر ساعت محقق شد و امسال ارائه​ 80 هزار نفرساعت آموزش دراین​ زمینه هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی و خدماتی در استان گفت : تولید پوشاک و رونق آن از ظرفیت های توسعه اقتصادی استان است و هم اکنون ظرفیت تولید یک میلیون دست پوشاک در استان ایجاد شده و برای 453 نفر اشتغال ایجادشده است.

وی درباره نرخ بیکاری در استان افزود: نرخ بیکاری در این استان 11.1 درصد و پایین تر از میزان میانگین کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات در زمینه بیکاری نداشتن مهارت است.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی ما مهارت لازم برای ورود به بازار کار ندارند، گفت: خیلی از رشته های دانشگاهی ما تطابقی با نیاز بازار ندارد.

نوری به فرارسیدن هفته مشاغل، بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان خلاق، نخستین بازارچه دانش آموزی کارافرین در استان راه اند ازی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این بازارچه در 80 غرفه در مجموعه ورزشی کارگران امام علی (ع) در روزهای 17 و 18 ماه جاری فعالیت می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: