کد خبر: ۲۲۶۵۲۶
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
0
پول‌نیوز - هوشنگ بازوند در شورای اداری شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: سال گذشته سومین استان از حیث پرداخت تسهیلات رونق تولید بودیم.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها به هیچ وجه نباید از نقش محوری نماینده معزز ولی فقیه در ایجاد وحدت در مسیر توسعه استان چشم‌پوشی کرد.

استاندار بیان کرد: اولویت استان همواره رونق اقتصادی در سندهای مختلف توسعه بوده و هست.

بازوند یادآور شد: امسال هم ذیل شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال سند  تولید و اشتغال در پنج محور مشخص تعریف شده و اجرا می‌شود.

استاندار اضافه کرد:  توجه به تولیدات داخل استان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی، جذب و توسعه تکنولوژی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال و توانمندسازی سیاست‌های پنج‌گانه در سند تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز گفت: سفرا و سرمایه‌گذاران استقبال چشم‌گیری از این فرصت‌ها داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی امضا کردند.

بازوند افزود: سال گذشته شاهد افزایش 21.5 درصدی صادرات استان بوده‌ایم و امسال هدف گذاری برای ۲۸ درصد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی توسعه لرستان از یک طرف باید ضعف زیرساخت‌ها را به مرور رفع کرد و هم از آوار حجیم بیکاری کاست.

استاندار با بیان اینکه اعتقاد ما توسعه عمیق و زیرساختی است و نه سطحی و جلوی چشمی، گفت: اشتغال پایدار حاصل حرکت در لایه‌های زیرساختی توسعه است.

وی بیان کرد: در این مسیر قرارگاه خاتم در پروژه‌های گوناگون لرستان را جوانمردانه کمک کرده است.

استاندار افزود:  اقدامات زیرساختی صورت گرفته پشت صحنه‌های نفس‌گیر، هزینه‌بر و طاقت‌فرسایی دارد که به نظر می‌رسد لایه‌های مردمی جامعه بهتر از ما مسئولان آن را قضاوت و تحلیل می‌کنند.

مدیر ارشد لرستان اظهار کرد: ۷۰ کیلومتر از  آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک در لرستان قرار دارد که در حال حاضر بطور فعال در حال کار بوده و بیش از ۳۶۰۰ نفر در آن مشغول کارند.

وی عنوان کرد: در راه آهن دورود بروجرد خرم‌آباد هم بیش از ۱۰۰۰ نفر مشغول کار هستند و ۸۰ کیلومتر آن فعالانه در حال اجراست. بزرگترین تونل ریلی کشور در این خط آهن در حال اجراست.

استاندار افزود: در گاز رسانی روستاها طی سه سال و نیم گذشته ۷۰۰ روستا صاحب گاز شده اند. در تمام دوره های قبل ۳۲۷ روستا گاز رسانی شده بود.

بازوند تاکید کرد: آیا احیای پروژه‌های راکد چندین و چند ساله مثل فولاد ازنا ، کشت و صنعت و .... دستاورد اقتصاد مقاومتی نیست؟ البته مردم شریف استان تفاوت عمل و سخنرانی،  فرصت‌سازی و فرصت‌سوزی را به خوبی تشخیص می‌دهند.

وی ادامه داد: ساختمان جدید استانداری، شروع عملیات کارخانه  لاستیک‌سازی، نجات پارسیلون ، افتتاح پتروشیمی خرم‌آباد و.... همه و همه از دستاوردهای قابل تامل در دو سه سال گذشته است.

بازوند اضافه کرد: تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر از ۱۸۰۰ تخت به ۲۲۶۰ تخت رسیده است.

وی تصریح کرد: در بیمارستان‌های کوهدشت، دورود، ازنا، خرم‌آباد و سایر شهرها هتلینگ پیشرفته انجام شده است.

استاندار گفت: در عمران شهری با اولویت اقدامات زیربنایی چهار پل شهری بزرگ، یک بوستان بی‌نظیر و پیشرفته مینیاتوری و دریاچه توریستی، ساماندهی و دائمی شدن دریاچه کیو، دو برج تجاری و مسکونی زیبا و...  اجرا شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به انتخابات نیز گفت: این انتخابات به فضل الهی با مشارکت بالا، رعایت قانون، امنیت و وحدت تمام تهدیدهای خارجی را به فرصت اقتدار کشور تبدیل خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: