کروم در برابر سایت‌های ناایمن تهاجمی تر می‌شودپول‌نیوز - مرورگر کروم برای مقابله با سایت‌های ناایمن برخورد تهاجمی‌تری را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه هشدارهای بیشتری به کاربران می‌دهد.

کروم برای اینکه مدیران وب سایت‌ها را به استفاده از ابزار رمزگذاری اطلاعات یا پروتکل HTTPS ترغیب کند، قصد دارد، بیشتر از گذشته از هشدار ناایمن بودن سایت‌ها در این مرورگر بهره بگیرد.

گوگل از سال 2014 هم در زمان نمایش نتایج جستجو تلاش می‌کرد سایت‌های دارای پروتکل HTTPS را در رتبه‌های بالاتری به نمایش بگذارد.

چندی قبل کاربران کروم شاهد افزوده شدن برچسب ناایمن به برخی وب سایت ها به علت استفاده از سرورهای رمزگذاری نشده HTTP بودند. سایت‌های یادشده برای تبادل اطلاعات مربوط به کلمات عبور و کارت‌های اعتباری از پروتکل HTTP به جای HTTPS استفاده می‌کردند.

اما از آغاز ماه اکتبر این هشدار در صورت تایپ هرگونه اطلاعات در صفحات HTTP به نمایش درمی‌آید. همچنین اگر کاربران در حالت Incognito از صفحات HTTP بازدید کنند، پیام هشدار یاد شده را مشاهده می‌کنند.

مسئولان گوگل می‌گویند، از زمان اعمال این تغییرات تا به حال، بازدید کاربران از صفحات HTTP حدود 23 درصد کاهش یافته است. اما با عرضه نسخه 62 مرورگر کروم هشدار ناایمن در صورت تایپ کردن هرگونه اطلاعات در سایت های HTTP به نمایش درمی آید تا استفاده از این پروتکل غیرامن هر چه بیشتر کاهش یابد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: