کد خبر: ۲۲۷۸۴۱
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
0
دکتر بزمی گفت: مهم‌ترين مركزي كه مي‌تواند انتقال فناوري را به نحو شايسته‌اي انجام دهد و مباحث ازدياد برداشت را با توجه به زيرساخت‌هاي موجود دنبال كند، پژوهشگاه صنعت نفت است و از اين جهت می تواند در بحث انتقال تكنولوژي که در ضمیمه قرارداد‌هاي نفتي مورد توجه قرار گرفته، نقش موثری ايفا كند.
پول‌نیوز - پژوهشگاه صنعت نفت در بيست و دومين نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با تمركز بر قرارداد‌هاي جديد نفتي، توان داخلي و تبيين شبكه فناروانه بين‌المللي، از 16 لغایت 19 اردیبهشت ماه در اين رویداد حضور فعالانه‌اي دارد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، دكتر منصور بزمي، معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت، درخصوص مهم ترین محور‌هاي نمايشگاه بيست و دوم نفت و گاز گفت: رويكرد وزارت نفت در این دوره، موضوع سرمايه‌گذاري شركت‌هاي خارجي و قرارداد های جديد نفتي در حوزه ازدياد برداشت است و بر همین اساس، پژوهشگاه صنعت نفت نيز ارايه ظرفيت‌هاي خود در قرارداد‌هاي جديد نفتي را به عنوان یکی از رویکردهای محوری در نمایشگاه در نظر گرفته است.

وي با تاكيد بر اين كه قرارداد‌هاي نفتي داراي دو ضميمه است، تصريح كرد: وزارت نفت، انتقال فناوري را یکی از مهم‌ترين بخش‌هاي قراردادهای نفتی در ضمیمه اول مورد تاکید قرارداده که موضوع ازدياد برداشت جزء لاينفك آن مي‌باشد.

دکتر بزمی با اشاره به توانمندي‌ها و ظرفیت های موجود در اين مركز تحقيقاتي افزود: مهم‌ترين مركزي كه مي‌تواند انتقال فناوري را به نحو شايسته‌اي انجام دهد و مباحث ازدياد برداشت را با توجه به زيرساخت‌هاي موجود دنبال كند، پژوهشگاه صنعت نفت است و از اين جهت می تواند در بحث انتقال تكنولوژي که در ضمیمه قرارداد‌هاي نفتي مورد توجه قرار گرفته، نقش موثری ايفا كند.

ایشان بر ضميمه دوم اين قراردادها نيز تاكيد کرد و گفت: اين ضميمه به استفاده از حداكثر توان داخل(Local Content ( تاکید دارد و موضوعاتي نظير تجهيزات، استفاده از مهندسين و مشاورين داخلي و بحث‌هاي مربوط به ساخت و خدمات را در بر مي‌گيرد.

اين مقام مسئول با بيان اين‌كه پژوهشگاه داراي سابقه و تجربه قابل ملاحظه‌اي در زمينه مطالعات مخازن مي‌باشد گفت: پژوهشگاه تحقيقات و فعاليت ‌هاي زيادي در برخي از مخازن كه موضوع قرارداد‌هاي جديد نفتي است انجام داده و اطلاعات بسيار ارزشمند و گسترده‌اي از اين ميادين جمع‌آوري كرده است كه اين اطلاعات مي‌تواند براي شركت‌هاي E&P مثمر ثمر باشد.

بزمي با بيان اين‌كه علاوه بر مسايل مربوط به مطالعات مخزن ، ارايه سرويس به شركت‌ها نيز از اهميت بالايي برخوردار است تصريح كرد: ارايه خدمات به شركت‌هاي E&P داخلي و بين‌المللي خارجي كه در ايران سرمايه‌گذاري می كنند، همواره در دستور كار قرار دارد و از آنجا كه پژوهشگاه در ارايه سرويس‌هاي متعدد به شركت‌هاي خارجي از تجربه بالایی برخوردار است، اين فعاليت‌ها را مي‌تواند با كيفيت بالا و هزينه كم‌تري نسبت به مشابه خارجي خود انجام دهد.

وي به ديگر رويكردهاي پژوهشگاه در نمايشگاه امسال نيز اشاره كرد و گفت: با توجه به اين‌كه مسايل زيست محيطي براي تمامي طرح‌هايي كه در حوزه‌هاي مختلف انجام ميشود بسيار حايز اهميت بوده و همواره اين گونه موضوعات يكي از اجزاء جدايي ناپذير در اين قرارداد‌ها به حساب مي‌آيد، پژوهشگاه با تجربه و دانش فني منحصر به فرد خود در اين حوزه، با دستاوردهايي نظير سامانه محاسبه ميزان انتشار گاز‌هاي گل‌خانه‌اي و آلاينده‌هاي هوا، فناوري‌هاي نوين جهت كاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي و مباحث مرتبط با مديريت يكپارچه خوردگي در صنعت، در نمايشگاه حضور دارد.

معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه به فعاليت‌هاي اين سازمان در حوزه پايين دست نيز اشاره كرد و گفت: اين حوزه با موضوعاتي نظير تبديلات گازي، شيرين‌سازي و تصفيه گاز، ميني ال ان جي، دستاوردهاي حوزه نانو فناوري در اين نمايشگاه فعاليت خواهد كرد.

وي در خاتمه افزود: همچنين پرديس بالادستي قابليت و توانايي بسيار زيادي در ارايه تكنولوژي در حوزه‌هاي پالايش نفت و گاز و فرآورده‌ها دارد و علاوه بر آن اين پرديس داراي فرمولاسيون‌هاي متعدد در زمينه‌هاي مواد شيميايي، پليمري و كاتاليست‌هاي مهم صنعتي است كه ارايه آن‌ها به شركت‌هاي داخلي و خارجي از اهداف اصلي در اين نمايشگاه خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: