کد خبر: ۲۳۱۰۸۷
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
0
آمار دولتی و کشتیرانی نشان داد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در آوریل ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند.
رشد 23 درصدی واردات نفت خریداران آسیایی از ایرانپول‌نیوز - چهار خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا، واردات‌شان در آوریل را حدود ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دادند.

آمار دولتی و کشتیرانی نشان داد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در آوریل ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند.

با این‌همه صادرات ایران به آسیا در آوریل حدود ۱۸ درصد نسبت به مارس کاهش داشت که ممکن است نشان دهنده این موضوع باشد که تلاش‌های ایران برای افزایش تولید پس از رفع تحریمهای غربی به اوج خود رسیده است.

ایران تقریبا همه نفتی که در ذخایرش داشته را به فروش رسانده است. کشورهای آسیایی عمده نفتی که ایران صادر می‌کند را می‌خرند.

تهران با جدیت تلاش می‌کند تولیدش را افزایش دهد و امیدوار است با غول‌های نفتی مانند توتال و لوک‌اویل در سال جاری قرارداد امضا کند.

بر اساس گزارش رویترز، این چهار کشور آسیایی در چهار ماه نخست سال میلادی جاری ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کردند که ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

طبق آمار وزارت بازرگانی ژاپن، واردات نفت از ایران در آوریل به ۴۱ هزار و ۴۰۱ بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشت. اما در مقایسه با بیش از ۲۲۰ هزار بشکه در روز در مارس، کاهش چشمگیری داشت زیرا خریداران ژاپنی منتظر تمدید پوشش بیمه مورد حمایت دولت برای خرید بودند.

ایران از مشارکت در توافق کشورهای اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز معاف شد و این روند پس از تمدید هفته گذشته این توافق به مدت ۹ ماه دیگر، همچنان ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: