کد خبر: ۲۳۱۵۱۶
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
0
ملک زاده گفت: ۲۰ درصد افراد جامعه به رفلاکس معده مبتلا هستند که بیشتر آن‌ها از سوزش سر معده در ناحیه جناق سینه و احساس سنگینی معده پس از صرف غذا شکایت دارند.
 تاثیر مثبت روزه داری بر رفلاکس معدهپول‌نیوز-رضا ملک زاده گفت: رفلاکس معده اگر چه جزو بیماری‌های خوش خیم گوارشی محسوب می‌شود، اما می‌تواند زندگی عادی فرد بیمار را دچار اختلال کند.

وی گفت: ۲۰ درصد افراد جامعه به رفلاکس معده مبتلا هستند که بیشتر آن‌ها از سوزش سر معده در ناحیه جناق سینه و احساس سنگینی معده پس از صرف غذا شکایت دارند.

ملک زاده با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر سبک زندگی ایرانی‌ها به عادات غلط غذایی نزدیک شده است افزود: این تغییر سبک زندگی که با تغییر مزاجی همراه بوده است یک سری مواد غذایی و محصولات غذایی را در سبد خانواده‌ها قرار داده است که زمینه ساز بروز مشکلات گوارشی هستند و از آن جمله می‌توان به چای، فست فود‌ها، انواع سُس‌ها، نوشابه‌ها و تنقلات دیگر اشاره کرد.

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران ادامه داد: البته کم تحرکی و چاقی نیز علائم رفلاکس را تشدید می‌کند زیرا افراد چاق پس از صرف وعده غذایی تحرکی ندارند و با خوابیدن و بازگشت اسید معده به مری احساس سوزش و درد در ابتدای معده آغاز می‌شود.

ملک زاده با بیان اینکه در صورتی که فرد بیمار، بیماری دیگری غیر از رفلاکس معده نداشته باشد روزه برای او مفید است گفت: روزه داری ضمن کاهش حجم و دفعات خوردن موجب می‌شود.

 رفلاکس معده کاهش پیدا کند؛ ضمن اینکه در ماه مبارک رمضان افراد از خوردن تنقلات مضر و مواد غذایی کم کیفیت همچون فست فود خوداری می‌کنند که کاهش این عادت غذایی در بهبود علائم رفلاکس برای فرد قابل مشاهده است.

وی در پایان گفت: بیمارانی که رفلاکس معده دارند به منظور کاهش آسیب ناشی از اسید معده باید با نظارت و تشخیص پزشک از داروی آنتی اسید در ایام روزه داری استفاده کنند.




منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: