کد خبر: ۲۳۲۸۶۲
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
0
سیدحمید طهایی گفت: یکی از عمده مطالباتی که در طول سال‌های مدیریت استان همواره به جد مورد پیگیری قرار داده‌ام، بحث تعدیل بار ترافیکی از دوش این کلانشهر بوده است.
ساخت قطعه دو آزادراه تهران-شمال آغاز شدپول‌نیوز -‌ استاندار البرز با اعلام آغاز ساخت قطعه دو آزاد راه تهران - شمال گفت: حجم بالای ترافیک ملی تا سال‌ها بر دوش البرز سنگینی می کرد، اما با تلاش دولت امروز شاهد تکمیل مسیر آزاد راه تهران - شمال هستیم، مسیری که با گشایش آن می‌تواند بخش عمده‌ای از بار ترافیک البرز را نیز سرشکن و تعدیل کند‌.

«سیدحمید طهایی» صبح امروز شنبه(27 خرداد) در حاشیه آغاز بکار   عملیات اجرایی ساخت قطعه دو آزاد راه تهران- شمال که به همراه معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه‌ انجام شد، گفت: یکی از عمده مطالباتی که در طول سال‌های مدیریت استان همواره به جد مورد پیگیری قرار داده‌ام، بحث تعدیل بار ترافیکی از دوش این کلانشهر بوده است.

طهایی با اشاره به افزایش حجم بار ترافیک در ایام تعطیل هفته از مسیرهای مواصلاتی البرز، تکمیل مسیر پروژه شهید همت و در امتداد آن شهدای البرز، به مزیت‌های گشایش قطعه دو آزاد راه تهران - شمال را خاطرنشان کرد و گفت: ‌قطعه دوم این آزادراه حدفاصل شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است و تونل‌های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد که ‌با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود‌.

گفتنی است با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می‌شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران  -  شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است‌.

‌قطعه دو آزاد راه تهران - شمال و   تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول 6 هزار و 400 متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه هم‌اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است به زودی پیمانکار ساخت تونل غربی این منطقه نیز کار خود را آغاز کند. پیش بینی شده برای آماده سازی و تکمیل منطقه دو آزاد راه تهران- شمال بیش از 18 هزار میلیارد ریال هزینه شود‌.

قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد‌.

آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه‌ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی‌های این آزادراه لذت خواهند برد‌.

‌با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل خواهد رسید، قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است. ‌قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر -  چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است .

‌چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه از آزاد راه را بر عهده دارند و امروز (شنبه) با حضور استاندار البرز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان، این چهار شرکت به طور رسمی کار خود را در این قطعه آغاز کردند‌.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: