کد خبر: ۲۳۴۲۶۸
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
0
نکته قابل تامل این است که این کدها در ماه فوریه گذشته و قبل از افشاشدن توسط گروه شادو بروکرز به سرقت رفته اند.
بدافزار پتیا با سوءاستفاده از کدهای مخفی آژانس امنیت ملی آمریکا
پول‌نیوز - محققان امنیتی می گویند بدافزار پتیا که در یک هفته اخیر فایل های رایانه های مختلفی را در دهها کشور جهان گروگان گرفته، با سوءاستفاده از کدهای آژانس امنیت ملی آمریکا طراحی شده است.

نکته قابل تامل این است که این کدها در ماه فوریه گذشته و قبل از افشاشدن توسط گروه شادو بروکرز به سرقت رفته اند.

بررسی ها در این زمینه توسط اندی پتل مشاور امنیتی شرکت اف – سکیور صورت گرفته است. به گفته وی کدهای مورد استفاده در باج افزار پتیا بسیار متنوع هستند و در حالی که برخی از آنها پیچیده هستند، بقیه شان پیچیدگی خاصی ندارند.

به گفته وی کدهای تشکیل دهنده باج افزار پتیا را می توان به سه دسته تقسیم کرد که یک دسته که عامل انتشار باج افزار مذکور محسوب می شود بسیار پیچیده بود و مشخص است که به خوبی آزمایش شده تا کارآیی آن اثبات شود.

پیش از این باج افزار واناکرای هم با سوءاستفاده از کدهای خرابکاری به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی امریکا طراحی شده بود. اما این کدها به صورت علنی افشا شده بودند و عموم کاربران از ماه اوریل به آنها دسترسی داشته اند.

کارشناسان امنیتی می گویند باج افزار پتیا در مقایسه با واناکرای بسیار پیچیده تر و حرفه ای تر بوده و به خوبی خود را در رایانه ها جاسازی کرده و فایل های مورد نظر خود را تخریب می کند. منابع خبری غربی مدعی هستند که پتیا در کره شمالی طراحی شده است، اما کره ای ها این موضوع را رد کرده اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: