May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کلید اصلی رمزنگاری باج افزار Petya منتشر شدپول‌نیوز - کلید اصلی رمزنگاری نسخه اصلی باج افزار Petya توسط سازنده آن انتشار یافت.

فایل‌های خاصی که در سیستم عامل قربانیان مورد هدف قرار گرفته و رمزنگاری شده، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای قابل بازگشت است. اما توجه داشته باشید که بین باج افزارهای Petya و NotPetya تفاوت وجود دارد.

NotPetya باج افزار بسیار مخربی است که با نام های دیگری همچون ExPetr و یا Eternal Petya هم شناخته می شود و در طول ماه گذشته میلادی، به هدف های مشخصی در کشور اوکراین و بخشی از اروپا حمله کرده بود.

باج افزار Petya دارای سه نسخه است که به بسیاری از سیستم ها در نقاط مختلف دنیا حمله کرده است. در حال حاضر، نویسنده این باج افزار با نام مستعار Janus برای نسخه اصلی آن Master Key جهت رمزگشایی فایل های رمزشده توسط این باج افزار را در اختیار عموم قرار داده است.

بر اساس توضیحاتی که محققین امنیت سایبری اعلام کردند، قربانیانی که با نسخه اول این باج افزار موسوم به Red Petya آلوده شده اند، همچنین قربانیانی که با نسخه دوم این باج افزار موسوم به Green Petya آلوده شده اند و همچنین قربانیانی که با باج افزار GoldenPetya آلوده شده اند می توانند از این کلید جهت بازگردانی فایلهای رمز شده خود استفاده کنند.

صحت این کلید رمزگشایی توسط محقق مرکز امنیت سایبری Independent Polish Information Security که با نام @hasherezade در توییتر فعالیت می‌کند، تایید شده است. نویسنده این باج افزار، این کلید را به صورت یک فایل رمزنگاری شده بر روی سایت ذخیره فایل معروف mega.co.nz قرار داده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: