April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۶۰۷۸
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
0
نعمت زاده گفت: تلاش برای ما برای رسیدن به میزان مبادلات تا سقف 2 میلیارد دلار است و یکی از بخش هایی که زمینه های خوبی برای همکاری بین دو کشور دارد حوزه کشاورزی است . از سرمایه گذاران ایرانی می خواهم در زمینه های کشاورزی و دامداری در صدد همکاری مشترک با سرمایه گذاران ویتنامی باشند.
استقبال ویتنامی‌ها از دارو‌های ایرانیپول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: در زمینه محصولات صنعتی توانایی صادارت به کشورهای دیگر را داریم، ویتنام نیز می‌تواند از پتانسیل بالای ایران در تولید دارو استفاده کند.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام گفت: تلاش برای ما برای رسیدن به میزان مبادلات تا سقف 2 میلیارد دلار است و یکی از بخش هایی که زمینه های خوبی برای همکاری بین دو کشور دارد حوزه کشاورزی است . از سرمایه گذاران ایرانی می خواهم در زمینه های کشاورزی و دامداری در صدد همکاری مشترک با سرمایه گذاران ویتنامی باشند.

وی در ادامه افزود: در بعضی زمینه های معدنی همچون بوکسیت و آلومینیوم می توانیم سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم و باتوجه به فراوانی انرژی برق در کشور ما تولید آلومینیوم می تواند  برای ویتنام در ایران به صرفه باشد.

نعمت زاده تصریح کرد: در بخش پتروشیمی آمادگی تأمین بخشی از نیازهای کشور ویتنام را داریم و با توجه به زمینه های بسیار خوبی برای همکاری تجاری و صنعتی می توانیم حضور فعالتری در دو کشور داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: کشور ما باتوجه به توافق اکو و همچنین قراردادی که با کشورهای اوراسیا امضا کرده است، می تواند مرکزی برای تبادلات تجاری و همکاری های منطقه ای باشد.

نعمت زاده با اشاره به تنوع محصولات مورد مبادله بین دو کشور بیان کرد: در زمینه محصولات صنعتی توانایی صادارت به کشورهای دیگر را داریم، به اعتقاد بنده ویتنام می‌تواند از پتانسیل بالای ایران در تولید دارو استفاده کند، همانطور که این موضوع در نمایشگاه ویتنام نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیتهای تولید دارو در کشور گفت: ما سعی می‌کنیم هیاتی را در این زمینه به ویتنام اعزام کنیم تا با ثبت دارو بتوان محصولات مورد نیاز را تامین کرد.

وی اظهار داشت: شرکت تولید تجهیزات نیروگاهی مبنا با ویتنامی ها برای همکاری مشترک به گفتگو نشسته و در حال حاضر بیش از 50 درصد از توربین ژنراتورهای مصرفی  ایران، ساخت داخل است.

نعمت زاده اضافه کرد: محصولات ما با کیفیت خوب وبا قیمت پایین تری از تولیدات غربی و ژاپنی دارد و از جناب سفیر می خواهم ساز و کاری برای تسهیل روادید برای تجار فراهم کرده تا بتوانند راحت تر رفت و آمد داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم که در آینده بتوانیم لغو روادید بین دو کشور را داشته و همچنین همکاری های بیشتری در زمینه پرواز بین دو کشور برقرار شود که البته سالهای گذشته به دلیل ناتوانی در خرید هواپیماهای مناسب و نو نمی‌توانستیم ارتباط هوایی خوبی داشته باشیم، اما در حال حاضر این مشکل در حال برطرف شدن بوده و با تعامل با شرکتهای هواپیمایی بزرگ دنیا، می‌توانیم پرواز مستقیم داشته باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز از زمینه های مشترک بی شمار همکاری بین دو کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد در  آینده سرمایه گذاری ها و فعالیت های صنعتی، تجاری و تولیدی بین ایران و ویتنام توسعه پیدا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: