April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۲۵۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
0
راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی آمار حمل و نقل جاده ایپول‌نیوز - مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان راهداری گفت: امکان دسترسی به آمار و اطلاعات سالنامه آماری این سازمان در سال ۹۵ از طریق تلفن همراه جهت عموم کاربران فراهم شد.

فرامرز مداح اظهار داشت: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار و اطلاعات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ‌ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای بهره‌برداری بهینه از آمار و اطلاعات موجود، اقدام به تهیه اپلیکیشن سالنامه آماری سازمان، قابل‌استفاده در انواع دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس نموده است.

وی افزود: کتاب سالنامه آماری سازمان که از سال ۱۳۷۴ تاکنون هرساله تهیه و چاپ‌شده است به‌عنوان مرجع و منبع آمار نهایی و تائید شده سازمان است که در اختیار طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد، لیکن استفاده از کتاب چاپ‌شده در مکان‌های کتابخانه‌ای و یا دفتری کاربرد بیشتری داشته و دسترسی به اطلاعات سالنامه در خارج از این مکان‌ها روش و سبک متفاوتی را می‌طلبد که آسان  و سهل‌تر با صرف زمانی کمتر باشد.

مداح خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وجود خلاصه آمارهای کشوری در بخش‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی مهر و موم‌های ۸۵ الی ۹۵ و  خلاصه آمار استان‌ها به‌صورت مجزا برای هر استان در سالنامه‌ی سازمان، دسترسی به اطلاعات از طریق تلفن همراه، برای مدیران و کارشناسان این حوزه بسیار کاربردی است  که این مهم با تهیه اپلیکیشن مذکور محقق گردیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نسخه اندروید اپلیکیشن بر روی سایت سازمان در قسمت آمار و اطلاعات سایت قابل‌دسترسی و بهره‌برداری است. کاربران با  دانلود نرم‌افزار فوق بر روی تلفن همراه خود و نصب آن، امکان مشاهده آخرین اطلاعات سالنامه را به ساده‌ترین روش، بدون نیاز به اینترنت خواهند داشت.

مداح روند رو به افزایش تقاضا و استفاده متخصصان امر، دانشجویان و محققان کشور از اطلاعات و داده‌های دقیق و مطمئن در حوزه راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای را در سال‌های اخیر قابل‌ملاحظه ذکر و تأکید کرد: امکان فراهم‌شده در نوع خود هم در کشور وهم در بین کشورهای منطقه کم‌نظیر است و به‌طور یقین آمارها و اطلاعات درجهت برنامه‌ریزی‌های سایر نهادها نقش مؤثری دارد.

گفتنی است در اپلیکیشن آمار راهداری، کاربر قادر به مشاهده آمار و اطلاعات موردنظر خود به‌صورت لایه‌های فصلی، ‌ بخشی و فهرست جداول است. تفکیک موضوعی اطلاعات شامل بخش‌های زیر است: خلاصه آمارهای مدیریتی، امور فنی و زیربنایی، حمل‌ونقل کالا، حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بین‌المللی، امور ایمنی و ترافیک، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل هوشمند، خلاصه آمارهای استان‌ها به تفکیک هر استان.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: