May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۶۴۶
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
0
امروز سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، رانندگانی که در اسنپ و تپ‏سی کار می کنند مانند رانندگان تاکسی از پرداخت مالیات، معاف هستند. به این ترتیب، دغدغه بزرگ کسانی که با خودرو شخصی خود در این دو اپلیکیشن موبایلی کار می کنند، راحت شد.

مالیات بی مالیاتپول‌نیوز - میزان مالیات صاحبان یک تاکسی و صاحبان یک وسیله نقلیه (مثل پراید، پژو و...) که با آن به فعالیت شغلی حمل‌ونقل مسافر می‌پردازند برای سال ۱۳۹۵ صفر ریال تعیین شده که دستورالعمل مربوطه نیز صادر و ابلاغ شده است. بنابراین در صورتی که یک راننده دارای یک تاکسی است یا در یک آژانس کرایه یا از طریق اسنپ و تپ‌سی به ارائه خدمت حمل‌ونقل مسافر می‌پردازد نباید مالیات پرداخت کند.

سازمان امور مالیاتی درباره لزوم پرداخت مالیات توسط تاکسی‌های اینترنتی گفت: رانندگان اسنپ و تپسی هم تنها بابت یک ماشین، معاف از مالیات بوده و در ازای بقیه تاکسی ها یا خودروها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمدند.

اسنپ و تپسی، به خاطر تسخیر بازار حمل و نقل درون شهری کلانشهرها، یکی دو تا مخالف و دشمن ندارند. از ابتدای سال جاری، زمزمه هایی از لزوم پرداخت مالیات توسط این شرکت ها به راه افتاد. بنای تحلیلی این استدلال ها اینگونه بود که هر فعالیتی که درآمدزایی داشته باشد، چه درفضای مجازی و چه حقیقی، مشمول پرداخت مالیات است.

اما آیا اخذ مالیات بر قیمت این حمل و نقل که به ارزانی معروف است، نمی‌ افزاید و به دنبال کاهش مشتری، به کاهش کیفیت ختم نمی شود؟ این در حالی است که همه می دانیم، تا همین دو سال پیش، یکی از معضلات حمل و نقل شهری در کلانشرهایی هایی مثل تهران، گران و بی‌کیفیت بودن خدمات بود.

مباحث مربوط به پرداخت مالیات این شرکت ها، با واکنش اسنپ و تبسی رو به رو شد. متولیان این دو شرکت معتقد بودند که اغلب کارکنان آن‌ها به‌صورت نیمه وقت کار می‌کنند و نباید همانند تاکسیرانان که تمام وقت کار می‌کنند، باید پرداخت مالیات داشته باشند.

سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، امروز تکلیف را یکسره کرده و با اشاره به بندهای قانونی مربوط به مالیات بر درآمد مشاغل، گفت: شرکت‌ها و صاحبان مشاغل، فارغ از بستر ارائه خدمت و عرضه کالا اعم از دنیای واقعی یا فضای مجازی در صورت کسب درآمد و سود و پس از کسر معافیت‌های مقرر ‌باید براساس نرخ‌های مقرر در قانون مالیات پرداخت کنند و تفاوتی میان بستر فروش و ارائه خدمات از نظر مالیاتی نیست.


برچسب ها: پول نیوز ، اسنپ ، تپسی ، مالیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: