May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۷۷۱
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
0
قدمت سنت ساخت کلیساهای چوبی درمرکز و جنوب مارامورس را می‌توان آغاز قرن شانزدهم دانست.
پول‌نیوز - در منطقه مارامورس در شمال رومانی حدود ۱۰۰ کلیسای ارتدوکس وجود دارد که بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ ساخته شده اند. این کلیسا‌ها نمونه برجسته معماری چوبی مذهبی بومی هستند که از تبادل سنت‌های مذهبی ارتدوکس با تاثیرات گوتیک به وجود آمده اند.

کلیساهای جالب چوبی در رومانی (+عکس)

این کلیسا‌ها ساختمان‌های بلند چوبی با برج ناقوس‌های بلند و باریک بالای ورودی هستند و سقف‌های عظیم توفالی دارند که بدنه کلیسا را کوچک نشان می‌دهد. این کلیسا‌ها طرح‌های متنوعی دارند که سطح بالای هنر و مهارت را نمایش می‌دهد.

کلیساهای جالب چوبی در رومانی (+عکس)

قدمت سنت ساخت کلیساهای چوبی درمرکز و جنوب مارامورس را می‌توان آغاز قرن شانزدهم دانست. در این منطقه ساختمان‌های چوبی تاریخچه طولانی دارند و چوب مدت‌ها ابزار بیان هنرمندان این منطقه بوده است. مهارت، دانش و تجربه صنعتگران در استفاده از چوب فوق العاده است.

کلیساهای جالب چوبی در رومانی (+عکس)

حتی امروزه نیز این مهارت هنوز توسط نجاران قدیمی که منبع اصلی دانش نجاری سنتی هستند انجام می‌شود. زمانی بیش از ۳۰۰ کلیسای چوبی در مارامورس وجود داشت. درحال حاضر تن‌ها صد کلیسا باقی مانده است و از بین آن‌ها هشت کلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو به خاطر معماری مذهبی و سنت‌های ساخت و سازشان ثبت شده است.




منبع:برترینها
برچسب ها: کلیسا ، گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: