کد خبر: ۲۴۲۱۸۵
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
0
پول‌نیوز - وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای از بازنگری شیوه نامه برگزاری اردو و بازدید دانش آموزی و البته تعلیق اردوها و اعزام ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش روز شنبه در این اطلاعیه آمده است : یک کارگروه تخصصی ماموریت یافته تا با مشارکت معاونت های مربوطه نسبت به بازنگری و اصلاح ضوابط و مقررات برگزاری اردوها و بازدیدها با رویکرد افزایش ضریب ایمنی دانش آموزان در سفرهای گروهی، حداکثر ظرف یک ماه آینده اقدام کند.

این دستور مقرر داشته تا زمان بررسی مجدد دستورالعمل و شیوه نامه برگزاری اردوها و بازدیدهای دانش آموزی ، اعزام دانش آموزان در شب، جز از طریق وسیله نقلیه ریلی وهوایی ممنوع است.

وزارت آموزش و پرورش به این وسیله ضمن ابراز تاسف عمیق از سانحه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اعزامی به اردوی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی، اعلام کرده است: یک تیم تخصصی، ماموریت یافته است تا گزارشی از برگزاری و برنامه ریزی اعزام دانش آموزان به اردوی مذکور را به همراه علل و عوامل بروز حادثه مورد بررسی و اعلام نظر قرار دهد.

حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان نزدیک به ساعت چهار بامداد جمعه - 10 شهریورماه - در محدوده شهرستان داراب فارس روی داد که در این آن هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین کمک راننده اتوبوس جان باختند.

به دنبال این حادثه سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش با سفر به داراب ضمن عیادت از دانش آموزان آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس به بررسی روند رسیدگی به آنها و همچنین ابعاد این حادثه پرداخت.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

دستور العمل و شیوه برگزاری اردوها و اعزام های دانش آموزی در سال 89 توسط حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به ادارات کل استان ها ابلاغ شد و در آن به مصوبه 534 تاریخ 82/12/5 شورای عالی انقلاب فرهنگی استناد شده و تصریح شده که از تاریخ ابلاغ یعنی 89/8/18 کلیه دستورالعمل های قبلی کان لم یکن است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: