پول نیوز - بار اول و بار دوم نیست که حادثهای قلب ایران را به درد میآورد. تلفات جادهایی همیشه یکی از رقمهای قابل توجهی بوده که حتی به عنوان معیار تلفات در کشور قرار میگرفته است. حالا برخی مخالفین سیاسی دولت، می گویند وزیر راه پس از وقوع این حادثه، باید استعفا دهد. اما یک کارشناس این حوزه، باور دیگری دارد.
امید ملک، رئیس کمیسیون، حمل و نقل اتاق ایران به پول نیوز می گوید: به وزیر راه چه ربطی دارد؟ مگر این اتفاق مربوط به دیشب و امروز است؟ حکمرانی کشور ما سالهاست که ضعیف است. ملت نقشی در حکمرانی ندارند و راه عامل بسته است. دستگاه های مربوطه خود را از پاسخگویی معاف کردهاند.
او ادامه می دهد: این موضوع از دید بنده به شخص آقای آخوندی مربوط نبوده و نیست و هر سازمانی باید کار خودش را درست انجام دهد.
وقتی 70 تا 80 درصد بودجه دولت صرف حقوق دادن به کارمندان دولت میشود، انتظار دارید معجزه شود؟
گفتنی است تلفات جادهای در استان فارس در سالهای گذشته با فاصله زیاد همواره در رتبه اول و تهران در رتبه دوم بوده است. آیا مشکل را باید جز در مدیریت حملونقل جادهای و درونشهری این استان جستجو کرد؟
این در حالی است که از سال ٩١ تا ٩٥، تلفات جادهای در استان فارس از هزار و 471 نفر در سال به هزار و 458 نفر رسیده، یعنی در این ٥سال فقط یکدرصد از تلفات جادهای این استان کاسته شده است. از این طرف، در همین فاصله تلفات در جادههای استان تهران و کل کشور به ترتیب ٢٧درصد و ١٧درصد کاهش یافته است.