کد خبر: ۲۴۲۵۸۲
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
0
پای تولید پوشاک به روستاها باز شده و طرح «توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی» کلید خورده است. مدیران کشور برای احیای صنعت پوشاک، سراغ روستاهای 5 استان کشور رفته‌اند. خبرهای خوبی در راه است.

تولید پوشاک در روستاها کلید می خورد + جزئیاتپول نیوز - یکی از سیاست های اصولی استقرار و تولید در حوزه پوشاک در روستاها بوده این ظرفیت در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد و در چارچوب این سیاست تصمیم گرفته شده در 31 استان کشور اقدامات لازم انجام شود.

علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پول نیوز گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت دوازدهم، تولید پوشاک در روستاها است.

وی افزود: اولویت انتخاب استان برای شروع اجرای این طرح، «نرخ بیکاری» و «ظرفیت استان» در نظر گرفته شده که بر اساس شرایط استان، متفاوت است. برای مثال، نرخ بیکاری در استان‌هایی مثل کرمانشاه و اردبیل، این دو استان را در اولیت اجرای این طرح قرار داد و این در حالی است که استان هایی مثل گیلان و همدان به خاطر ظرفیت بالایشان در حوزه تولید پوشاک مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یزدانی ادامه داد: این طرح فعلا فقط منوط به پوشاک مردانه و زنانه است و در این مرحله شامل پوشاک بچه‌گانه یا سایر محصولات نساجی نمی‌شود.

معاون وزیر صنعت همچنین درباره منابع تامین مالی این طرح توضیح داد: در این طرح از سرمایه‌گذار خارجی استفاده نشده و منابع مالی صرفا منابع داخلی بانکی کشور با سود ترجیحی تعیین شده‌اند.

گفتنی است این طرح به صورت پایلوت در پنج استان کرمانشاه، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل اجرا خواهد شد و در برنامه ای که به صورت پایلوت با پنج استان شروع شده قرار است 7 هزار اشتغال مستقیم با استفاده از منابع بانک کشاورزی ایجاد شود و 50 درصد کمک های فنی و اعتباری نیز در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها و 50 درصد نیز از محل کمک های فنی و اعتباری برای استقرار روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها تامین شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: