کد خبر: ۲۴۲۸۴۵
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
0
استاد دانشگاه استنفورد آمریکا با تاکید بر اهمیت تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کاهش و حذف بیماری های هپاتیت B و C گفت: داروهای ایرانی برای درمان هپاتیت C کیفیت جهانی دارد.

پول نیوز-  رابرت گیش/Robert Gishh استاد دانشگاه استنفورد آمریکا روز شنبه اظهار کرد: هپاتیت B قابل درمان نیست و کلمه کنترل را برای آن استفاده می کنیم و می توان با دارو آن را کنترل کرد. برای درمان هپاتیت C نزدیک به 10 دارو وجود دارد که در هر سطحی به خوبی جواب داده است و داروهای ایرانی در سطح کیفیت داروهای خارجی است و بیماران ایرانی از این داروها استفاده می کنند.

وی که از شرکت کنندگان هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران نیز به شمار می آید، گفت: تصویر گسترده ای از وضعیت شیوع بیماری های هپاتیت B و C در کنگره ارائه شد که مبنای آن حذف این بیماری ها در ایران است.

وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده است افزود: همینطور توضیحات مسئولان بهداشتی ایران را در مورد درمان هپاتیت C شنیدیم. موضوع دیگر عملکرد بسیار خوب داروهای ایرانی در کنترل بیماری هپاتیت B است.

گیش در مورد بهترین راه برای کاهش و درمان هپاتیت C گفت: این نوع از هپاتیت قابل درمان است و اولین قدم آموزش افراد در مورد مسری بودن هپاتیت C و احتمال پیشرفت آن و تبدیل شدن به سیروز و سرطان کبد و نیاز به پیوند کبد است. بنابراین افراد باید متقاعد شوند که آزمایش، بهترین راه است و بعد می توانند برای درمان اقدام کنند.

این متخصص گوارش و کبد در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B ادامه داد: در مورد هپاتیت B ، واکسیناسیون بهترین راه است، جلوگیری از انتقال بیماری از مادر به نوزاد، آزمایش و ارائه دارو از بهترین راه هاست ولی در هر حال هپاتیت B قابل درمان نیست و تنها می توان آن را کنترل کند.

مشاور پزشکی بنیاد هپاتیت B آمریکا در مورد اینکه افراد مبتلا به هپاتیت B باید همیشه درمان را ادامه دهند، گفت: نمی توانیم بگوییم تا آخر عمر بلکه می گویم برای مدت زمان نامشخصی باید دارو مصرف کنند و آزمایش بدهند.

این استاد دانشگاه استنفورد در مورد بهترین راه ها برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به هپاتیت های B و C گفت: واکسیناسیون، آزمایش های نوبه ای، کاهش شدید میزان ابتلا به هپاتیت C، برنامه های آموزشی، رابطه جنسی سالم می تواند از انتقال هپاتیت B جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت به همت شبکه هپاتیت ایران 15 تا 17شهریور در تهران، سالن همایش های رازی، شیراز و بیرجند برگزار شد.

اعضای انجمن مطالعات کبد اروپا یا به اختصار ایزل/EASL در اولین روز این کنگره برای دومین بار کارگاه بهترین های ایزل را با موضوع آخرین‌ یافته های انجمن در مورد بیماری های کبد و هپاتیت ویروسی ارائه کرد و در این کارگاه محققان ایرانی نیز تجربیات خود را در مورد چگونگی مدیریت و کاهش ابتلا به هپاتیت در اختیار آنان قرار دادند. هپاتیت یعنی التهاب کبد که عضوی بسیار فعال در بدن است. هپاتیت یا التهاب بافت کبد، موجب آسیب به کبد و مختل کردن فعالیت آن می‌شود. این اختلال یا التهاب به علل مختلفی به وجود می‌آید که مهم‌ترین آنها آلودگی به ویروس‌های ایجادکننده هپاتیت مثل F، E، D، C، B، A و G است. در این میان، ویروس هپاتیت C یکی از عوامل مهم ایجادکننده هپاتیت به حساب می‌آید.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: هپاتیت c ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: