کد خبر: ۲۴۲۹۹۱
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
۱
خراسان آینده خوبی برای تولید و صادر کردن پسته پیش روی خود دارد. از نظر یک عضو انجمن پسته ایران، با وجود خشکسالی ها، باغ های پسته این استان اوضاع مساعدی برای سرمایه گذاری دارد.
شیفت اقتصاد شرق ایران به کاشت پسته/برداشت 1.3 تن پسته در هر هکتار خراسانپول نیوز کریم امین زاده، عضو انجمن پسته ایران به پول نیوز گفت: خراسان دومین استان پسته خیز کشور است که در 5-4 سال آینده مقام اول تولید پسته در کشور را کسب خواهد کرد.

او ادامه داد: نواحی مربوط به محصول پسته خراسان، از سطح زیر کشت خوبی برخوردار بوده و اقتصاد خراسان به زودی تحت تاثیر پسته این استان قرار گرفته و رشد خواهد کرد.

او با اشاره به این که خشکسالی ها هنوز به تولید پسته خراسان آسیبی نزده، گفت: چاه های آبی که تا پیش از این برای کشت صیفی جات  مورد استفاده قرار می گرفته اکنون به بهره برداری پسته داران رسیده است.

امین زاده همچنین گفت: میانگین برداشت پسته در خراسان به 1300 کیلو در هکتار می رسد که این خود آمار قابل توجهی در مقایسه با سایر شهرهای پسته خیز کشور است.

او تاکید کرد پسته خراسان، پسته معمولی نیست و کیفیت بالا و اندازه خاص خودش را دارد و به زودی جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

گفتنی است به طور معمول از هر هکتار مزرعه پسته، 500 تا 700 کیلوگرم پسته برداشت می شود. بنا به گفته انجمن پسته ایران، به طور کلی 70 درصد پسته تولیدی در کرمان، 20 درصد در خراسان و 10 درصد هم در سایر مناطق کشور کشت می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
23:06 - 1396/06/21
چرا هیچ کس متوجه این مسابقه عجیب تولید محصولات کشاورزی در کشور نیست. سالهای نه چندان مقام اول تولید محصولات کشاورزی استان کرمان توسعه بی رویه کشاورزی باعث کاهش شدید آبهای زیرزمینی کرمان و عملا از بین رفتن آبخوانهای چندین هزار ساله آن استان شد مقام اول به استان فارس رسید بعد از خشک شدن دریاچه های استان فارس و همچنین افت شدید آبهای زیرزمینی این رتبه به استان خوزستان رسید . بعد از خشک شدن تالابهای استان خوزستان و ریزگردهای شدید حالا قرار نوبت استان خراسان باشه ؟؟؟؟؟!!!!!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: