کد خبر: ۲۴۶۱۶۳
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
0
ربیعی گفت: به منظور بهره مندی بهتر بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی به خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، دستورالعمل بسته خدمتی این بیماران بازنگری و مصوب شد.
دستورالعمل بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی بازنگری شدپول نیوز وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از بازنگری در دستورالعمل بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی در نشست شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر علی ربیعی شامگاه شنبه پس از پایان شصت و هفتمین نشست شورای عالی بیمه با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور بهره مندی بهتر بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی به خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، دستورالعمل بسته خدمتی این بیماران بازنگری و مصوب شد.

وی گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه بسته حمایتی بیماران خاص شامل دیالیز، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی دارند را مصوب کرد.

دکتر ربیعی ادامه داد: بر این اساس، اهم مصوبات بیماران دیالیزی شامل تمام هزینه های خدمات دیالیز در بخش های دولتی، عمومی و غیر دولتی به صورت ١٠٠ درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت و بیماران یاد شده هیچگونه هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. همچنین هزینه های مصرفی بر عهده سازمان های بیمه گر خواهد بود.

وی در خصوص بیماران تالاسمی گفت: هزینه مرتبط با تزریق فرآورده های خونی و هزینه های ناشی از فیلترهای خونی تحت پوشش قرار گرفت.

دکتر ربیعی افزود: در خصوص بیماران هموفیلی فاکتورهای خونی و داروهای مرتبط با آن توسط سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد و آزمایش ژنتیک برای مادرانی که یک فرزند هموفیلی دارند بدون هزینه خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: برای بیماران ام اس علاوه بر داروهای قبلی " ریپوکسی مب " تحت پوشش قرار گرفت و بیماران پیوند کلیه به شکل کامل تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تمامی هزینه های بیماران شیمی درمانی برای تزریق در مراکز دولتی و تمامی لوازم مصرفی رایگان ارائه خواهد شد و بیماران هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: رادیو تراپی در مراکز دولتی برای بیماران سرطانی صددرصد رایگان می شود و بیمار هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

دکتر ربیعی در پایان تصریح کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه مقرر شد کمیته ای ذیل شورای عالی بیمه به منظور پاسخ به کتاب ارزش نسبی خدمات ایجاد شود.

لازم به ذکر است : شصت و هفتمین جلسه شورای عالی بیمه کشور به منظور بررسی وضعیت بیمه ، تعرفه های پزشکی و بیماران خاص در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: