اولويتها و چالشهای صنعت برق در بكارگيری اينترنت صنعتي اشياء
پول‌نیوز - به منظور بررسي اولويتها و چالشهاي صنعت برق در بكارگيري اينترنت صنعتي اشياء نشست تخصصي با همين عنوان توسط گروه پژوهشي زيرساخت مخابراتي پژوهشگاه نيرو برگزار شد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، اينترنت اشياء تجهيزات هوشمندي هستند كه از طريق نرم افزارهاي هوشمند مي توانند امكان بهره برداري بهتر از صنايع را ممكن كنند ،تجهيزات هوشمند شامل حسگرهايي هستند كه قابليت اتصال و شناسايي اطلاعات را دارند و با آناليز اطلاعات و تصميم گيري توسط نرم افزارها مي توان تصميماتي را به عنوان دستور يا فرمان به حسگرها اعلام كرد.

اينترنت صنعتي اشياء نيز در چند سال اخير مطرح شده و كنسرسيومي شامل 237 عضو از شركتهاي معتبر داخلي در حوزه هاي مختلف انرژي، حفاظت و سلامت در اين خصوص فعاليت مي كنند.

خاطرنشان مي شود: اينترنت صنعتي اشياء با اينترنت اشياء تفاوتهايي دارد و آن ناشي از اطلاعاتي است كه در صنعت با آن درگير هستيم از جمله زمان ارسال اطلاعات در صنايع، امنيت اطلاعات همچنين در صنايع تجهيزات مختلفي وجود دارد كه قابليت ارتباط و اتصال به هم را داشته و براي آنكه بخواهند به صورت هوشمندانه تر عمل كنند بايد استانداردهايي براي آنها تعريف شود.

همچنين بحث مهمي كه در اين زمينه مطرح مي شود مدل و معماري اينترنت اشياء است كه در مؤسسات معتبر از جمله IEEE ... استانداردهايي معرفي شده است.

اين گزارش مي افزايد: در اين نشست ضمن مروري بر فعاليتهاي گروه زيرساخت مخابراتي پژوهشگاه نيرو در غالب پروژه« بررسي و استخراج چالشهاي پژوهشي در حوزه اطلاعات و ارتباطات براي كاربردهاي اينترنت اشياء در صنعت برق»، نتايج تحليل پرسشنامه اي كه نقطه نظرات متخصصان را در زمينه بكارگيري اينترنت اشياء در صنعت برق انعكاس ميداد تشريح و در ادامه پيرامون نتايجي كه از اين پرسشنامه بدست آمده بحث و گفتگو شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: