طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و آموزشگاه­های سراسر کشور به مناسبت 13 آبان (روز دانش­ آموز)پول‌نیوز - آتش‌سوزی در مدارس ایران سابقه‌ای چندین ساله دارد و متاسفانه تاکنون منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی فراوانی شده است. با نگاهی به علل بروز این حوادث و ارزیابی آنها، می‌توان اقدامات موثری جهت پیشگیری از موارد مشابه در آینده انجام داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در ادامه علت بروز و یا تشدید برخی از این حوادث در سال‌های اخیر ذکر شده است:

    وزش باد شدید و طوفانی بودن هوا
    غیر‌استاندارد بودن سیستم های گرمایشی (نظیر بخاری نفتی وغیره ...،)
    فرسوده بودن سیستم­های تاسیسات و ساختمان
    اتصال سیم‌های برق
    نداشتن دانش مقابله با حادثه منجر به تبدیل این آتش‌سوزی‌ها به حادثه‌های دردناک شده است.
    عدم رعایت استانداردهای گوناگون در مورد ساخت مدارس و مراکز آموزشی، مصالح ساختمانی و سیستم‌های تاسیسات
    عدم اجرای مانورهای آمادگی و آموزش‌های مداوم و دیگر روش‌های مقابله پیشگیرانه
    کم­ تجربگی کارکنان مدارس در کنترل آتش

برای جلوگیری از بروز یا جبران خسارات وارده در چنین حوادثی، اقشار مختلف جامعه "بویژه صنعت بیمه" نباید صرفاً به گرامی­ داشت آسیب‌دیدگان این حوادث اکتفا کنند، بلکه باید از این حوادث درس گرفته، آنها را ارزیابی و احتمال وقوع حوادث مشابه و میزان خسارات ناشی از آنها را کاهش و همچنین خسارات ناشی از بروز این حوادث را به بهترین شکل جبران نمایند.

طبق منشور حقوق شهروندی، "برخورداری از محیط زندگی و کاری ایمن و عاری از آسیب‌های جسمی و روحی" جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و لذا شهروندان باید به این حق خود آگاه شده و برای دستیابی به آن تلاش کنند.

در راستای تحقق این مهم و نیز حرکت به سمت یک جامعه خودآموز، شرکت بیمه "ما"، به مناسبت روز دانش آموز و به مدت یکماه (از تاریخ 96/08/13الی 96/09/13) طرح بیمه آتش سوزی مدارس و مراکز آموزشی را ارائه کرده است  تا از جانب صنعت بیمه و با همکاری مجریان، دست­ اندرکاران حوزه آموزش و حمایت والدین دانش‌آموزان به سوی ایمن کردن مدارس، گامی برداشته شود.

هدف اصلی طرح:

همانگونه که مستحضرید؛ در حال حاضر مدارس با کیفیت‌های متفاوت از نظر سطح ایمنی در سراسر کشور وجود دارد. بسیاری از این مدارس و مراکز آموزشی مستعد بروز حادثه (آتش ­سوزی، زلزله و غیره...،) می­ باشند که شاید به دلیل اینکه تاکنون حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است توجه چندانی به ریسک­ های موجود در این مراکز نشده است. بنابراین هدف اصلی این طرح شناسایی و اعطاء پوشش­های بیمه ­ای به مدارس فاقد بیمه نامه آتش  سوزی و مستعد بروز حادثه می­باشد.

این امیدواری وجود دارد که با اجرای طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و مراکز آموزشی در تمامی مدارس کشور، گام کوچکی برای ایجاد اجتماعی ایمن برداشته شود تا سرمایه ­های آینده این کشور در امنیت و سلامت بیشتری به تحصیل بپردازند.

طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و آموزشگاه­های سراسر کشور به مناسبت 13 آبان (روز دانش­ آموز)
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: