معاون قوه‌قضاییه: نباید سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز را مظلوم جلوه دهیمپول‌نیوز - معاون قوه‌قضاییه در گفتگو با ایلنا: نباید سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز را مظلوم جلوه دهیم

محمد باقر الفت، معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران برخی موسسات مالی گفت:

افرادی که پول خود را در این موسسات به ودیعه گذاشتند افراد عامی و بی اطلاع نبودند و اتفاقا برای بدست آوردن سود‌های باد آورده با مطالعه و شناخت به سمت این مراکز رفتند و غالبا اطلاع داشتند که این مراکز بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

این افراد برای تحصیل منفعت بیشتر به این موسسات مراجعه کردند در واقع خودشان مقدم شدند به ضرری که امروز متوجه خودشان شده است. نباید آدم‌هایی که با شناخت قصد تحصیل سود داشتند مظلوم جلوه بدهیم و با مظلوم نمایی فضای جامعه را به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که باید دولت وارد شود و مبالغی را به این‌ها بپردازد.

اینها سودجویی کردند و باید امروز ضرر سود جویی خود را بدهند. من معتقد هستم با این پدیده‌ها بایدبصورت واقعی و حقیقی برخورد کنیم نه اینکه احساسی وارد ماجرا شویم و یک طرف جریان را مظلوم نشان دهیم و یک طرف دیگر را ظالم.

سوءاستفاده‌های گسترده‌ای از طرف تشکیل‌دهندگان و تاسیس‌کنندگان این موسسات رخ داده است که سبب وجود خسارت‌های گسترده‌ای شده است.

قانون‌گذار بصورت جدی در مقررات مختلف برای جلوگیری از برپایی موسساتی که مجوز ندارند، اقدام کرده است و برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های دولتی تکلیف ایجاد کرده است.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
سپرده گذار فریب خورده مجوز بانک مرکزی
Iran, Islamic Republic of
10:24 - 1396/08/16
بانک مرکزی و قوه قضاییه و دولتی که اجازه میده بقول شما موسسات بدون مجوز ( البته برخلاف گفته شما مستندات شاهد مجوز داشتن این موسسات هستند) تو این مملکت شعبه بزنند و فعالیت کنند و تبلیغ کنند مقصرند یا مردم بیگناه !!! سهامداران و مدیران کلاهبردار و مفسد که سرمایه های مردم رو خوردند مقصرند یا مردم بیگناه !!! این چه قوه قضاییه ای که طبق قرارداد با شرایط مشخص پولتو به یکی میدی طرف پولو میخوره وقتی میری شکایت کنی قوه قضاییه باید بگه میخواستی پولتو ندی!!!! عجب اگر اینطوری بود که در ایران نباید هیچ معامله ای صورت بگیره یا مردم در بانکها و موسسات سپرده گذاری کنند آقای معاون فهیم و خبره قوه قضاییه !!! حالا معلوم شد چرا آنقدر در مملکت ما جرم و اختلاس و کلاهبرداری و دزدی زیاده ، چون مردم محکومند بجای مجرمین وای برما !!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:08 - 1396/08/16
باسمه تعالی
آقای الفت اگر با مسئولین متخلف برخورد میشد چنین اتفاقاتی نمی افتاد. نه اینکه صبرکنیم مسئولیتش تموم بشه حالا با اون مسئول برخورد بشه یا نشه. مگه مردم بیگناه چقدر سود میگرفتن که حالا باید دار و ندارشون به فنا بره. اگه کنار خیابون یه زنبیل میوه و سبزی بزاری برای فروش ماموران میان زود جمعش میکنن. مگه میشه موسسه ای دهها و صدها شعبه تو کشور داشته باشه هیچکی بهشون نگه بالا چشمت ابرو هست. شما زورت فقط به مردم ضعیف میرسه.
سپرده گذار مفلوک ثامن الحجج
Iran, Islamic Republic of
15:50 - 1396/09/12
بعد از سه سال مسدود شدن حسابهامون و دربدری و بدبختی، اخیرا با روشنگری آقای توکلی دیدبان سازمان مردم نهاد شفافیت و عدالت مشخص شد عمده تسهیلات موسسه ثامن الحجج (ع) به قضات بازنشسته ، فرزندان علما و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی (سهام داران اصلی سفره انقلاب ) اعطاء شده است!!؟؟
بیخود نبود که معاون قوه قضائیه با علم بر قضیه ضمن فرافکنی و شانه خالی کردن مسئولیت های دستگاه قضا و درست کردن حاشیه امن برای همکاران قضائی که ناجوانمردانه با پول ما ملت سیاه بخت تسهیلات نجومی و هنگفت از موسسه مذکور دریافت کرده اند، از طرفی با هدف گره خوردن باز پس دادن تسهیلات آنها و از طرف دیگر با تعیین تکلیف سپرده گذاران نگون بخت، ما را مستحقق ضرر سودجویی خود دانسته است!!؟؟
دست مریزاد که زدی وسط خال
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: