April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حمله هکرهای روسی به بخش‌های انرژی و مخابراتی انگلستانپول‌نیوز - بنابر اظهارات یکی از مدیران سازمان امنیت سایبری انگلستان، هکرهای روسی در طول سال گذشته، بارها به بخش‌های انرژی، رسانه و مخابراتی این کشور حمله کرده‌اند.

سیاران مارتین - مدیر ارشد اجرایی سازمان ملی امنیت سایبری انگلستان - روز چهارشنبه در لندن اظهار کرده است که شماری از هکرهای روسی در طول سال گذشته به بخش‌های مخابراتی، رسانه و انرژی کشور انگلستان حمله کرده‌اند. البته این مقام امنیت سایبری از انتشار و بیان اطلاعات و جزییات دقیق‌تر در این باره خودداری کرده است.

این بیانات در ادامه و تایید سخنان ترزا می - نخست وزیر انگلستان - بود که روز دوشنبه هفته گذشته روسیه را به مداخله در امور سیاسی دیگر کشورها و حمله سایبری و دستکاری سیستم‌های رای‌گیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۶ متهم کرده بود. این در حالیست که روسیه هرگونه اتهام مداخله در امور سیاسی کشورها و همچنین انجام حملات سایبری را رد می کند.

سازمان امنیت سایبری انگلستان (NCSC) که زیرمجموعه ای از آژانس اطلاعات (intelligence agency) این کشور است، از سال گذشته تاکنون مسئولیت بررسی و پیگیری حملات سایبری و حفاظت از اطلاعات و امنیت سایبری کشور انگلستان را بر عهده دارد.

مارتین در ادامه اظهارات خود افزود:" بنده با اطمینان کامل می گویم که رد پای روسیه در حملات سایبری اخیر یک سال گذشته مشاهده شده است و این حملات بخش های مختلفی از کشور مثل رسانه، زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطات، فناوری و همچنین انرژی انگلستان را تحت تاثیر قرار داده است".

این آژانس از همکاری با شرکای بین المللی خود در زمینه صنعت و جامعه شهری و مدرن نیز برای جلوگیری از حملات سایبری روسیه خبر داده است.

اخبار و گزارش‌های بسیاری درباره حملات سایبری هرروزه از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و این امر برای امنیت سایبری کشورهای جهان زنگ هشدار بزرگی محسوب می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

در سال گذشته میلادی سازمان‌ها و شرکت های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی بسیاری در سراسر جهان تحت تاثیر حملات سایبری متحمل خسارات و هزینه های جبران ناپذیر بسیاری شده اند و اطلاعات محرمانه و خصوصی بسیاری از شهروندان و سازمان ها نیز به سرقت رفته و افشا شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: