پیشنهاد مالزی برای توقف استفاده از دلار در معاملات نفتپول‌نیوز - یکی از احزاب مالزی پیشنهاد کرد به تلافی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کشورهای مسلمان معاملات نفت خود به دلار آمریکا را متوقف کنند.

نشریه "نیو استریت تایمز" به نقل از یکی از مقامات حزب MIC مالزی نوشت: قدرت و نفوذ ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی می‌تواند کشورهای مسلمان تولیدکننده نفت را متقاعد کند از تجارت نفت به دلار آمریکا خودداری کنند و به جای آن از ارزهای دیگر استفاده کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و به وزارت خارجه این کشور دستور داد انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اقدام دونالد ترامپ با نارضایتی و خشم در جهان عرب و در میان متحدان غربی این کشور مانند آلمان، انگلیس و فرانسه روبرو شد و آنها اعلام کردند از این تصمیم آمریکا حمایت نمی‌کنند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، از این تصمیم ابراز ناامیدی کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: