کد خبر: ۲۵۶۴۱۳
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
0
پول‌نیوز - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تغییر و توسعه از مسیر آموزش می گذرد، گفت: در شرایطی که سازمان امور مالیاتی با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی در جریان تغییر و تحولات گسترده قرار گرفته باید فرهنگ استفاده از فناوری های جدید و مدیریت تغییر در سازمان نهادینه شود.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، سیدکامل تقوی نژاد ظهر امروز با حضور در گردهمایی مسئولان آموزش سازمان امور مالیاتی کشور ضمن قدردانی از تلاش همکاران، نیروی انسانی را مهم ترین و با ارزش ترین سرمایه سازمان دانست و گفت: هر چند منابع مادی برای سازمان بسیار بااهمیت است اما در مدار پیشرفت سازمان ها، نیروی انسانی با کیفیت و با انگیزه مهم ترین مولفه است.

تغییر و توسعه از مسیر آموزش می گذرد

وی با بیان اینکه بحث آموزش نیروی انسانی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در سازمان به آن پرداخت شود، افزود: آموزش و تعلیم و تربیت در دین اسلام دارای جایگاه ویژه ای است به نحوی که پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) توصیه و تاکیدات فراوانی در این زمینه به مسلمانان داشته اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: ما در سازمانی زندگی می کنیم که باید با محیط های پویا و زنده داخلی و بین المللی در ارتباط و تعامل باشیم چراکه نحوه نگریستن و تعامل با این محیط ها تاثیر مستقیمی بر همه ابعاد کاری و حرفه ای ما می گذارد.

وی با بیان اینکه باید شناختمان نسبت به تحولات امروز در دنیا بالا ببریم، تصریح کرد: سرعت تغییرات در عصر حاضر بسیار بالاست و کیفیت و پیچیدگی این تغییرات بسیار افزایش یافته است به نحوی که می توان عصر حاضر را عصر تغییر دانست; بنابراین وظیفه سازمان های امروزی است که هم زمان با این تغییرات پیش روند تا تبدیل به سازمانی میرا نشوند.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه ساختارهای قدیمی پاسخگوی نیازهای امروزی نیست، گفت: برای تبدیل شدن به سازمانی پویا باید با تغییرات روز همراه شد و موتور محرکه رشد و پویایی سازمان ها نیروی انسانی ماهر، باانگیزه و با دانش بالاست که با آموزش می توان این مثلث را شکل داد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و متولیان بخش آموزش با حیاتی ترین بخش سازمان یعنی نیروی انسانی در ارتباط هستند و وظیفه خطیر آموزش را برعهده دارند، اظهارداشت: آموزش مدرسین به آموزش عمومی اولویت دارد و بحث آموزش مدیران نیز باید هم راستا با آموزش کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به بیان اینکه تغییر و توسعه از مسیر آموزش می گذرد، تصریح کرد: در شرایطی که سازمان امور مالیاتی با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی در جریان تغییر و تحولات گسترده قرار دارد باید نحوه استفاده از فناوری های جدید در سازمان آموزش داده شود و مدیریت تغییر فرهنگ سازی شود.
وی افزود: نیاز آموزشی سازمان، محتوای آموزشی، آموزش دهنده ها و روش های نوین آموزشی چهار رکنی است که باید برای ارتقاء سطح آموزش سازمان به دقت مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش های ما باید در راستای تعالیم حضرت علی (ع) باشد، عنوان کرد: ایشان در فرمایشات خود بارها به تعامل با مردم در گرفتن خراج تاکید کرده اند چرا که هر وقت به مردم اعتماد کردیم و به آنها احترام گذاشتیم نتیجه رضایت بخشی حاصل شده است; از این روست که ما نیز تعامل با مردم را دایره اول خدمت رسانی دانسته و آموزش های لازم در این خصوص به کارکنان و مدیران را ضروری می دانیم.

تقوی نژاد با بیان اینکه باید به آموزش های درون سازمان و آموزش ضمن خدمت بیش از سایر مراکز آموزشی توجه شود، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارکنان سازمان که در دوره های آموزشی سازمانی شرکت می کنند از مزایای بیشتری نسبت به تحصیل در مراکز علمی غیرمرتبط برخوردار شوند.

وی با تاکید بر به روزرسانی روش های انتقال پیام به کارکنان سازمان، اظهارداشت: محتوای آموزشی مناسب باید در زمان مناسب، به صورت کپسولی و از طریق به روزترین شیوه های ارتباطی و آموزشی در اختیار کارکنان سازمان قرارگیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی آموزش را چراغ راهنمای کارکنان سازمان دانست و خاطرنشان کرد: باید این چراغ را همواره روشن نگه داریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: